Paleta magnetica Melkior

paleta magnetica Melkior

RO: Poate ati vazut ieri pe Instagram, sau pe Facebook ca am inregistrat o premiera: am scos farduri mono din carcase (depotting) pentru a le pune in noua mea paleta magnetica. De-a lungul ultimului an mai ales am tot strans farduri mono si devenise stresant sa caut mereu printre ele asa ca de cele multe ori foloseam cel mult unul. M-am tot gandit la variante de a le depozita iar acum cateva zile m-am hotarat sa iau o paleta magnetica Melkior.

Primul pas: alege-ti paleta potrivita

Exista trei variante: de 6, 12 sau 24 de farduri iar eu am ales-o pe cea de 12. Insa fardurile mono Melkior sunt mai mari asa ca cel mai probabil veti putea pune mai multe. Paleta in sine este simpla, neagra, de carton, in genul unei Z Palette insa  nu este foarte inalta asa ca e posibil sa va treziti ca unele pastile sunt cam inalte si daca stau la marginea paletei, aceasta nu se mai inchide bine. Inchiderea e magnetica si cartonul pare destul de rezistent insa plasticul transparent e cam subtirel si pare firav. Voi vedea totusi cum se comporta de-a lungul timpului.

Depotting 101: rabdarea este cheia

Dupa cumpararea paletei urmatorul pas a fost sa scot fardurile si am avut cateva emotii pentru ca a fost prima oara cand am facut asa ceva.

paleta magnetica Melkior

Am folosit urmatoarele ustensile: placa, hartie de copt, cutter, cutit. Nu m-am indurat sa iau unul dintre cutitele bune si cel pe care l-am luat nu avea varful prea subtire asa ca am folosit cutter-ul mai mult. Am setat placa la temperatura maxima,  am asezat-o pe verticala si am pus hartia de copt peste placa. Hartia protejeaza pentru ca nu vreti sa va treziti cu plastic topit pe placa voastra de indreptat parul.

Primul fard pe care l-am pus a fost clar de „sacrificiu” si l-am spart destul de rau, al doilea a mers mult mai bine si asa am stabilit ca ar trebui sa tin fardul 90 secunde pe placa. Timpul insa e variabil: am citit pe site-ul Z Palette ca ar trebui tinute intre 1-3 minute, apoi am vazut un demo in care erau tinute 1 min. Am inceput si eu cu un minut la primul fard si a trebuit sa-l reincalzesc dar la al doilea, pe care l-am tinut din start 90 secunde, nu am mai avut problema.

paleta magnetica Melkior

Toata procedura merge cam asa:
  • puneti fardul pe placa si il tineti acolo 
  • cand il dati la o parte aveti grija sa nu atingeti partea care a stat pe placa 
  • bagati cutitul/pila/cutter-ul intre plastic si pastila de fard pentru a-l desprinde 
  • aveti grija cand scoateti fardul pentru ca metalul va fi foarte incins 
  • dupa ce se mai raceste puteti curata lipiciul
  • optional, cu un marker permanent scrieti denumirea fardului pe spate

Am scos 2 farduri Flormar, primele 2 si cum va spuneam, dupa 90 de secunde, fardul a iesit destul de usor. Fardurile care ma interesau au fost cele Inglot, Il Makiage si Yves Rocher si toate 3 au fost ok. Ultimul fard scos a fost NYX care a iesit greu, metalul era moale si se indoia usor asa ca si fardul a cam avut de suferit.

Ai spart farduri? Nu le arunca. 

Deci doua farduri au fost sparte insa nu m-am panicat si am luat frumos fardul, l-am pus in pastila si am aplicat metoda de reparare cu spirt numai ca in loc de spirt am folosit alcool izopropilic. Pentru ca este 99% alcool, acesta se evapora repede si nu mai trebuie sa bagi fardul in frigider sau sa astepti o zi intreaga pana sa se evapore toata apa.

Cam asta a fost toata experienta mea. Iar pe langa fardurile scoase le-am pus si pe celelalte iar la sfarsit paleta arata cam asa.

paleta magnetica Melkior


Concluzia finala a fost ca imi trebuie neaparat si o paleta de 24, cea de 12 fiind deja plina.

Paletele costa 50 lei cea de 6, 57 lei cea de 12 si 62 lei paleta de 24 farduri si le puteti comanda de pe site-ul Melkior, fie din magazinele din Bucuresti.

Voi cum va tineti fardurile mono? V-ar tenta o astfel de paleta?

***

Shop the post: 


Julie

Skincare addict ♥ Lipstick lover ♥ Nail polish hoarder
Email me: sihayasworld(at)gmail(dot)com

3 comments:

  1. Ce tare! Habar n-aveam ca exista o intreaga aventura in privinta paletelor cu farduri mono. Mi se pare super faina ideea de a le introduce intr-o paleta pentru a le avea mereu la indemana.
    Ce n-am inteles exact este cum ai rezolvat fardurile sparte...le-ai dat pur si simplu cu alcool???
    Merci de articol - foarte util! :)
    Pupici

    ReplyDelete
    Replies
    1. Da si poti face asta si cu fardurile din palete, nu numai cu cele mono, sau pudre si blush-uri. Depinde cum iti este mai usor sa-ti tii produsele.

      Metoda de reparat farduri e asa: pui fardul spart in pastila, inclusiv praful/bucatile mai mici, si torni alcool peste; apoi iei o moneda, o infasori intr-un servetel si cu ea presezi fardul in pastila. Il lasi la "uscat" si gata. In tutoriale spune sa spargi complet fardul insa eu nu am facut asa. Uite si o poza: https://www.pinterest.com/pin/447826756672367121/

      Ma bucur ca ti s-a parut util articolul. Pup :*

      Delete
  2. Ah, imi place ideea. Mai ales ca mie nu-mi place sa tin un milion de farduri mono, dar daca stau sa caut palete deja formate, nu prea gaseesc una care sa aiba mai mult de jumatate de culori care sa-mi placa... (cumva parca toate tind sa aiba mai multe nuante sidefate/stralucitoare decat mate)

    ReplyDelete

Feel free to tell me your thoughts on the subject here. Did you like it? Did you hate it? I love feedback! :*

Instagram