Rutina de ingrijire a tenului - Iunie 2013

RO: Nu v-am mai arătat de multă vreme ce rutină de îngrijire a tenului mai am, în principiu pentru că o perioada lungă a fost cam haos iar cum de curând am descoperit o variantă care-mi merge bine şi care îmbină toate produsele mele de îngrijire, m-am gândit că este cazul să mai fac un articol.

Deci, că de obicei începem cu dimineaţa, iată cum arată rutina mea de dimineaţă:


1. În primul rând, o schimbare destul de mare ar fi faptul că nu mai folosesc cleanser de dimineaţă, îmi şterg tenul cu Bioderma Sensibio H2O apoi clătesc şi folosesc o lavetă de microfibră. Motivul pentru care am renunţat la folosirea cleanser-ului de dimineaţă a fost pentru că la un moment dat îmi simţeam tenul atât de uscat şi de deshidratat încât orice aş fi pus nu era de ajuns iar cum Eucerin nu este tocmai blând cu tenul uscat, l-am scos. Îmi este foarte bine aşa, rutina actuală o folosesc cam de vreo luna deci lipsa cleanser-ului dimineaţa nu mi-a cauzat nimic momentan


2. Imediat după aplic loţiunea tonică Paula's Choice Skin Balancing (reviewdespre care cred că nu mai e cazul să vă povestesc cât de mult şi de ce îmi place. :D

Încă o schimbare destul de mare în rutina de dimineaţă ar fi lipsa BHA-ului. Da, ştiu că am scris că reuşisem să-l tolerez în fiecare zi, se pare că nu era totuşi chiar aşa, iar de când cu episodul acela în care tenul meu a fost praştie, l-am mutat seara permanent.

3. Bun, după loţiune tonică, acum folosesc o crema hidratantă: Paula's Choice Invisible Finish Moisture Gel. În trecut nu am fost foarte mulţumită de ea, dar cum s-a mai încălzit afară, cum nu mai aplic BHA-ul lichid dimineaţa, m-am gândit că este destul de light şi perfectă pentru hidratarea de dimineaţă, pentru a compensa lipsa totală de ingrediente benefice pielii din crema cu SPF. Îmi place în această combinaţie, se absoarbe repede, tenul rămâne mat şi mi se pare destul de hidratantă. O folosesc inclusiv în zona ochilor.

4. Ultimul pas înante de aplicarea machiajului este crema Bioderma ABCDerm Solaire SPF50+ (first impressions), my holy grail SPF! V-am povestit câte ceva despre ea de curând, sunt atât de încântată de descoperirea pe care am făcut-o şi că în sfârşit nu mai lucesc ca un bec. Eram atât de supărată înainte de a descoperi crema, începusem să cred că tenul este atât de gras încât dacă mă agitam puţin iaca luciul dar nu, era doar din cauza cremelor cu SPF.

Am terminat cu dimineaţa aşa că vă arăt acum rutinele de seară:





1. Dacă am purtat machiaj, întâi încep prin a-l îndepărta pe cel de la ochi iar pentru asta folosesc momentan demachiantul bifazic Farmec (review). De când folosesc The Rocket Waterproof nu mai pot folosi Bioderma Sensibio H2O pentru demachierea ochilor, aşa că îmi trebuie ori ceva bifazic, ori ceva pe bază de ulei.

2. După ce termin cu ochii trec la demachierea tenului iar aici folosesc Bioderma Sensibio H2O.

3. Ultima parte a demachierii este spălarea feţei cu gelul Eucerin (review). Dacă nu am purtat machiaj şi nici SPF în ziua respectivă, atunci sar direct la acest pas.

4. Paula's Choice Skin Balancing Toner.

5. Acum încep să se complice treburile:
  • Luni/Joi - folosesc Paula's Choice Skin Perfecting 2% BHA Liquid. După cum observaÅ£i am rărit destul de mult folosirea lui, de nevoie, din păcate. Chiar am de gând să vă povestesc într-o postare despre exfolianÅ£ii lichizi pe care îi folosesc ÅŸi păstrez impresiile pentru atunci.
  • MarÅ£i/Vineri - Differin 0.1% crema. Nu am cum să-l suprapun cu nimic, deci cam asta e frecvenÅ£a cu care îl folosesc. Mă gândesc să-l introduc ÅŸi în zilele libere, dar până acum l-am folosit aÅŸa, nu aÅŸ vrea să stric echilibrul la care am ajuns momentan. ÃŽn principiu, nu sunt impresionată de Differin, mi se pare că nu a avut niciun efect vizibil, semnele de la coÅŸuri nu treceau mai repede iar atunci când îmi apărea câte unul nu ajuta la ameliorarea lui. Dar voi continua să-l folosesc până îl termin pentru că nici Retin-A nu găsesc momentan, o fi mai blând, dar eu sunt cam dezamăgită, cel puÅ£in de varianta pe care o am. Mă gândesc dacă să risc ÅŸi să iau varianta 0.3% gel, dar nu sunt încă hotărâtă.
  • Miercuri/Sâmbătă - fac pauză, nu aplic absolut niciun tratament, dar mă gândesc că aÅŸ putea aplica niÅŸte măşti în aceste zile, momentan nu folosesc niciuna.
  • Duminică - folosesc întâi un scrub, Academie Phyto-Gommage Marin. Am să vă povestesc într-o postare separată ce-i cu el ÅŸi cum am ajuns din nou la exfoliere mecanică. :) După scrub, aplic Paula's Choice Resist 10% AHA, m-am gândit că după ce îndepărtez superficial celulele moarte, numai bine aplic AHA ÅŸi-l las să-ÅŸi facă treaba, dimineaÅ£a mă trezesc cu un ten luminos, numai bine pentru începutul de săptămână. :)

6. De aici se simplifică din nou lucrurile. Întâi şi-ntâi folosesc Paula's Choice Resist Intensive Wrinkle-Repair Retinol Serum şi-l aplic doar la ochi. l-am cumpărat special pentru a-l folosi pe post de crema de ochi, pentru că Differin-ul nu-l aplic şi în această zonă dar cu siguranţă vreau şi zona ochilor să beneficieze de efectele derivaţilor de vitamina A. Iniţial l-am folosit şi dimineaţa, dar cred că e cam mare concentraţia de retinol pentru că începusem să mă irit, plus că retinolul este intabil în prezenţa luminii aşa că tot nu aş fi beneficiat la maxim de efectele lui, deci acum aplic doar seara. Îmi place, eu cred că face o treaba bună, dar mai vreau să-l folosesc puţin înainte de a mă convinge de efectele lui.

Aşa că să vă spun alte câteva detalii, are o textura siliconată pentru că şi este în bază de silicon, o pompă ajunge apeoape pentru toată faţă iar eu aplic cam jumătate la ochi. Se absoarbe destul de greu, trebuie să aşteptaţi vreo 5-10 minute iar ambalajul este foarte, foarte mişto. :) Ah, şi din păcate este cel mai scump ser Paula's Choice dar am zis că pentru ochi merită să-l iau, datorită concentraţiei mari de retinol.

Şi încă o chestie, nu ştiu sigur dacă serul este chiar responsabilul însă prin iarnă m-am poticnit cu un punct alb sub ochiul drept, nu ştiu cum, apoi, că să fie simetric, peste nu ştiu câte luni m-am trezit cu unul şi sub ochiul stâng. În momentul actual, ambele au dispărut, s-au uscat şi efectiv s-au dus iar eu bănuiesc că la asta a contribuit şi serul, fiind singura schimbare pe care am făcut-o. Poate o fi şi în combinaţie cu AHA-ul, dar AHA-ul aplicat de unul singur nu a dat rezultate, având în vedere că punctul de la ochiul drept a stat din iarnă până cam acum o lună, timp în care am folosit exfoliantul pe zona respectivă.

7. După ce s-a absorbit serul, aplic pe ten Paula's Choice Hydralight Moisture Infusing Lotion, pe departe crema mea Paula's Choice preferată, dacă ar fi să aleg una dintre toate cele încercate, ea ar fi. Este perfectă pentru tenul meu sensibil şi cu rozacee, hidratează bine, fără a fi emolientă, are o textură de loţiune, mult mai plăcută decât cea de gel pe care o are Skin Balancing, din punctul meu de vedere, şi chiar m-a ajutat în diminuarea rozaceei. Mi se pare că seamănă foarte mult cu crema Paula's Choice Earth Sourced, pe care o aveam anul trecut pe vremea asta.

8. Şi, într-un final, dacă am chef şi nu uit, aplic tot în zona ochilor ulei din sâmburi de struguri. Am simţit nevoia aplicării unui ulei în special după ce am aplicat serul cu retinol dimineaţa şi seara, mă cam iritasem şi mi se cam uscaseră pleoapele dar oricum pielea din zona ochilor este mai uscată decât restul tenului (dar pleoapele sunt uleioase, culmea!) aşa că mereu îi acord o atenţie sporită şi o hidratare pe măsură.

***

Şi cam asta ar fi, de când folosesc rutina actuală îmi merge foarte bine, deşi am rărit BHA-ul nu am avut parte de repercusiuni mari asupra tenului, poate punctele negre îşi cam fac de cap dar nu mă mai stresez cu ele momentan. Tenul este curat, rozaceea e ţinută bine sub control şi nu mai este decât foarte puţin vizibilă.

AÅŸ mai schimba totuÅŸi ceva, pentru că mă mănâncă, aÅŸ înlocui Skin Perfecting 2% BHA Liquid cu CLEAR Regular Strength Anti-Redness Exfoliating Solution with 2% Salicylic  Acid pentru că am înÅ£eles că are o textura mult mai plăcută decât varianta mea, plus că are un pH mai mare ÅŸi este mai blând. TentaÅ£ia e ÅŸi mai mare de când cei de la Paula's Choice au introdus variantele mini, de 30 ml, ale exfolianÅ£ilor din gama CLEAR.

Apoi, în Iulie voi schimba Eucerin-ul, fac pauză pentru că voi primi spuma de curăţare Boots Simply Sensitive pe care abia aştept s-o încerc. Tot la capitolul demachiere, vreau să încerc loţiunea micelara L'Oreal, dacă tot mi se termină în curând cea Bioderma şi încă nu am pus mâna pe celălalt bidon de 500 ml lăsat în Franţa şi o ultima schimbare ar fi înlocuirea bifazicului Farmec cu cel Balea.

Julie

Skincare addict ♥ Lipstick lover ♥ Nail polish hoarder
Email me: sihayasworld(at)gmail(dot)com

19 comments:

  1. wow,cate produse folosesti :)) eu nu cred ca as avea atata rabdare :">

    http://aaannniiieee.blogspot.ro/

    ReplyDelete
    Replies
    1. uhm...mda...sa stii nu sunt mai multe decat in rutinele anterioare, poate doar ca am pus separat demachiantele de ochi si ten, ca BHA-ul e bagat seara unde clar sunt mai multe produse si ca am pus si uleiul.

      Delete
  2. Si mie imi trebuie ceva pentru punctele albe. Exfoliantul AHA de la PC pe care il folosesc de prin februarie nu vad sa ma ajute in vreun fel. :( M-ai facut curioasa de serumul cu retinol.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Asta e banuiala mea pentru ca atata timp cat am folosit numai AHA-ul nu s-a intamplat nimic, ma consolasem cu faptul ca va trebui sa ajung la cosmetica ca sa mi le extraga dar efectiv s-au uscat si au cazut, zilele astea am scapat de cel de la ochiul stang. Poti incerca si sa mergi la cosmetica, daca stii pe cineva in care ai incredere.

      Delete
  3. si pe mine ma batea gandul sa imi iau serumul cu retinol pentru zona ochilor doar, dar nu am avut finante la ultima comanda PC, cand am fost in tara. mi-am luat insa un toner Earth Sourced si inca doua produse. ma bucur ca iti place atat de mult crema Hydralight :) abia astept sa incerc si eu crema Bioderma pentru copii, sper sa imi priasca. deocamdata sunt intr-o noua pauza de SPF, experimentez putin sa vad care e problema in rutina. micelara de la L'oreal e foarte faina, o am de cateva zile, dar e super buna. te pup!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sunt curioasa cum ti se pare lotiunea Earth Sourced, a fost candva tentanta dar am inteles ca face o pelicula si scamute cum facea si crema Earth Sourced.

      Si eu sper sa-ti priasca Bioderma, adica daca nu-ti blocheaza porii, ar trebui sa fie mult mai prietenoasa cu tenul, macar e bine ca la vremea din Franta iti permiti sa mai faci pauze de SPF. :D Pup :*

      Delete
  4. Suna foarte bine, chiar daca rutina e complexa, important e ca efectele se vad :)

    ReplyDelete
  5. Rutina ta este exemplara. Dar cum reusesti pe vremea asta sa suporti toate produsele astea pe fata? In zilele caniculare abia suport o crema lejera pe fata.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Asta cu suportatul atator produse este foarte subiectiva, vorbim de tipuri de ten, de nevoi de moment poate, in orice caz, produsele folosite in timpul zilei, nici nu le simt pe ten, nu stiu daca ai folosit pana acum vreo crema cu textura de gel, dar nu stiu daca exista o textura de crema mai lejera, doar lotiunea tonica este mai light.

      Si alta chestie, nu stiu daca esti familiarizata cu produsele mentionate de mine, dar inafara de cele folosite la ochi unde am specificat clar ca pielea este mai uscata, toate sunt foarte light, formulate pentru tenurile mixte, grase.

      Pana la urma, vorba Georgianei, daca efectele se vad ;)

      Delete
  6. Cateva dintre produsele folosite de tine se regasesc si in rutina mea, iar altele mi-au starnit interesul.
    Paula's Choice Hydralight Moisture Infusing Lotion o are prietenul meu, nu stiu de ce nu m-am gandit sa o testez pana acum. :)
    Eu ma impac bine cu Clear 2% BHA, dar e singurul pe care l-am folosit pana acum. Stiu doar ca prefer BHA-ul lichid celui sub forma de gel.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ma bucur sa citesc asta, chiar iti recomand sa incerci hydralight, sa vezi cum ti se pare, daca tot o ai la indemana. Apropo, ma bucur sa aud ca si alti iubiti au fost molipsiti si folosesc Paula's Choice :D

      Sa stii ca lichidul normal nu e o minune in ceea ce priveste textura, e "lipicioso-uleios", bleah! :))

      Pup :*

      Delete
  7. Sunt atât de multe produse încât cred ca m-as încurcat cu atâtea reguli. Oricum este de apreciat faptul ca faci atâtea eforturi pentru a avea un ten impecabil

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sa stii ca daca nu as fi stabilit zilele, m-as fi incurcat si eu, dar ma gandesc: "azi e miercuri, deci nu trebuie sa aplic niciun tratament". :)

      Delete
  8. nu pot sa nu zambesc cand citesc "surpriza "unora dintre noi legata de numarul de produse utilizate.eu am 35 de zi, si rutina mea cuprinde cam tot atatea produse. cred ca tine totul de maniera in care ne percepem pe noi insine si modul in care vrem sa imbatranim.adica, eu vreau sa fac tot ce pot ca tenul meu sa fie sanatos si curat si lipsit de riduri cat mai mult timp de-acu inainte. apreciez intotdeauna o femeie care se ingrijeste, iar aprecierea mea este direct proportionala cu neplacerea pe care o incerc cand vad femei( o mare majoritate, din pacate) care se neglijeaza( si credeti-ma ca acest lucru nu este din cauza unor posibilitati financiare reduse ale persoanelor respective)
    imi place ca te ingrijesti, ca ESTI FEMEIE, ca nu iti este indiferent cum arati si ca exista si la tine, ca si in cazul meu si a altora, un"efort" continuu, constant in a-ti trata tenul si corpul si mintea cu respect.
    toate cele bune.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Multumesc pentru comentariul frumos, si eu gandesc la fel, dar uneori mi-ar fi placut si mie sa scap doar cu o lotiune tonica, o crema si gata, insa tenul nu-mi permite asta asa ca eu continui cu rutina mea complexa. :)

      Delete
  9. Foarte tare rutina ta, de cand o citesc pe Corina am inceput sa iubesc rutinele complicate si mi-am dorit mult sa-mi alcatuiesc si eu una. Ma bucur ca am reusit si ca reusesc sa ma tin de ea (mai putin cand merg la mare si atunci renunt la orice forma de tratament). Nu mi se pare deloc complicat si nici nu ma deranjeaza ca trebuie sa ma trezesc mai devreme dimineata ca sa am timp sa fac totul. Iar seara chiar daca ajung tarziu, chiar daca sunt rupta, nu sar nici un pas din rutina. Acum intrebare: ce micelara de la l'oreal? Eu o caut pe cea noua din gama verde si nu se gaseste nicaieri :( Si mi-ai dat o idee buna cu uleiul de samburi de struguri pentru zona ochilor dupa serum (si eu am unul de la Paula pe care il folosesc doar pe zona asta). Mi-a facut placere sa citesc articolul :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mersi, si eu am ajuns la fel de atenta cu rutina, bine, eu nici in vacanta nu renunt la tratamente desi ma car cu nu stiu cate produse dupa mine.

      Eu ma refeream la micelara din gama roz, pt ten sensibil, toata lumea o compara cu Sensibio si sunt tare, tare curioasa.

      Ma bucur mult ca te-am inspirat cu uleiul si ma bucur ca ti-a placut articolul. Pup :*

      Delete
  10. Mi-am luat mostre de Hydralight sa vad cum mi se pare ca alternativa la vesnica mea Clear Skin Hydrator (sunt la al treilea tub). Cand am citit si parerea ta, am realizat ca trebuie sa fiu si mai atenta la cum se comporta pe ten! :)
    Ma asteapta inca Differin in sertar, deocamdata am o rutina cam incarcata si nu i-am gasit efectiv locul. Poate la toamna, sa mut BHA dimineata si sa bag Differin seara...
    Ma bucur ca-ti merge bine cu rutina si mai ales cu serumul acela, a fost o investitie mare si era pacat sa nu iti fie ok. :)

    ReplyDelete
  11. Haha...ma bucur ca mai e cineva care a renuntat la cleanser dimineata :) Parca ti-am spus ca nici eu nu mai folosesc de mai mult de jumatate de an. Mersi pentru pontul cu crema cu SPF 50...asta chiar e un subiect care ma preocupa. :-*

    ReplyDelete

Feel free to tell me your thoughts on the subject here. Did you like it? Did you hate it? I love feedback! :*

Instagram