Recycle & reuse


RO: De mult timp ma bate gandul sa va marturisesc un obicei pe care l-am capatat: nu arunc mereu ambalajele produselor consumate.Mult timp am avut cateva retineri in a scrie articolul, sa nu credeti ca sunt "hoarder", nu le tin pe toate dar mi-am facut un fel de sistem de sortare si de-a lungul timpului am gasit utilizari pentru ele.


Ce pastrez? In general cam ce are sistem de dozare foarte bun, atomizor, pompa, airless.

Prima oara am realizat cat de utile sunt sticlutele cu atomizor pe care le-am folosit pentru lotiunea tonica, exfoliantii lichizi, demachiantul bifazic, alcoolul izopropilic (pentru curatarea pensulelor si dezinfectare) si chiar pentru amestecuri de uleiuri. Mi-am facut un amestec de uleiuri pentru par si e foarte util sa-l aplic in par cu atomizorul, in loc sa-l torn intai in palma si apoi sa-l distribui in par. Daca e lichid si crezi ca un atomizor iti va usura aplicarea produsului, go for it.

Apoi, ambalajele cu pompa, ca cel al exfoliantului Paula's Choice 2% BHA Lotion sau cel al lotiunii de corp Alba Botanica, merg mai degraba cu texturi mai dense desi amestecul de uleiuri pe care l-am folosit pentru demachiere la un moment dat l-am pus in sticla de 2% BHA Lotion. E mult mai placut sa dozezi crema de corp cu o pompa decat sa pui mana unsuroasa pe tub (I hate that!), sau gelul de dus preferat, posibilitatile sunt nenumarate.

Cum le curat inainte de refolosire? Intai le spal bine cu sapun lichid, sampon si am grija sa indepartez atat reziduurile ramase in urma dar sa si degresez bine iar pentru dezinfectare folosesc alcoolul izopropilic dar in general incerc sa nu amestec "merele cu perele" si am grija sa nu pun produse de ingrijire a tenului in ambalaje in care au fost produse de indrijire a corpului, eventual si cu parfum. Si invers.

Intr-un final m-am gandit si la cateva ponturi utile:

  • nu pastra chiar orice ambalaj si mergi mai degraba pe cele care, pe langa faptul ca usureaza aplicarea, contribuie la pastrarea adecvata a produsului deci mergi pe ambalaje opace
  • tot la subiectul pastrarea adecvata a produselor, daca ai o crema preferata dar ambalata la borcan, transfer-o intr-un tub iar ingredientele isi vor mentine proprietatile pe tot parcursul utilizarii ei
  • pastreaza ambalajul cu totul pentru ca e mai usor sa transferi produsul decat sa cauti o pompa/atomizor care sa se potriveasca ambalajului original
  • eu incerc sa evit transferul produselor de ingrijire a tenului si chiar corpului in ambalaje in care au fost produse cu mult parfum

Cum vi s-a parut articolul? Util, useless? Voi faceti astfel de artificii?

Julie

Skincare addict ♥ Lipstick lover ♥ Nail polish hoarder
Email me: sihayasworld(at)gmail(dot)com

15 comments:

  1. Este un articol util :) si eu uneori mai fac astfel de artificii, dar mai rar :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. nici eu nu foarte multe momentan, dar in fuctie de necesitati le alternez :)

      Delete
  2. Foarte misto! Si eu le mai pastrez, mai ales pe cele care au atomizor!

    ReplyDelete
  3. eu de exemplu pastrez borcanasele de sticla the body shop sau avon - bali botanica, si le folosesc apoi pentru scrub sau masti pentru par, pentru ten, chestii din astea :)
    in rest, uleiurile le cumpar direct cu pulverizator, nu imi place sa fac treaba degeaba daca le pot cumpara in asa fel incat sa nu mai am de lucru cu ele.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ce idee buna cu borcanasele, la asta nu ma gandisem, thank you for the tip :*

      Delete
  4. Si eu mai pastrez :D. Am avut un recipient mic tip spray si am pus in el alcool pentru dezinfectarea pensulelor; am mai pastrat niste cutiute mici de la niste mostre de masti si am pus Jumbo Milk in ele ca sa nu mai pierd produs la ascutit. In rest nu prea pentru ca am avut mai mult produse la squeeze tube si la alea nu ai ce sa mai faci :))

    ReplyDelete
    Replies
    1. Uite ca pe moment nu m-am gandit la cutiutele mici, si eu le pastrez ca sa-mi iau fonduri de ten pentru a le incerca acasa, sau daca dau cuiva sa incerce un anumit produs pe care-l am.

      Delete
  5. Credeam ca numai eu pastrez gunoaiele :). Eu tin ambalajele cu sistem de dozare bun, ca si tine, si ambalajele mini, travel-size. Le folosesc tot pentru cosmetice, dar si pentru alte chestii. Saptamana trecuta de exemplu am pus in sticla de keratina lichida otet pentru spalat obiectele din inox.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ce ma bucur acum am ca am scris articolul si asa am aflat si alte trucuri. Uite la intrebuintari pentru chestii non-beauty nu ma gandisem.

      Delete
  6. am ochit si eu serul de ochi de la Elmiplant de pe etajera mamei. Imediat cum il termina, cum ii fur ambalajul gol :))

    ReplyDelete
  7. Si eu pastrez ambalajele pe care eu consider ca le pot reutiliza :D Cel mai mult am refolosit sticlutele de 10 ml de uleiuri luate de la plafar pentru uleiuri cumparate intr-o cantitate mai mare (si la un pret mai avantajos, may I add) de pe iherb :D

    Pont pentru cele care vor sa scape de etichetele de pe sticle: tineti feonul deasupra etichetei 30 sec si pe urma luati eticheta. O sa vedeti ca se ia muuult mai usor decat in mod normal. Daca mai raman cateva urme de lipici mai tineti feonul desupra inca putin si cu un servetel stergeti sticla pana cand e curata :D Eu am incercat doar pe ambalajele din sticla, dar nu vad de ce nu ar merge si pe cele din plastic! :)
    Sper ca am fost de ajutor cuiva!

    ReplyDelete
  8. Eu pastrez cutiile de la cremele la corp, cu gaura mare si le folosesc pentru a imparti cremele cu mamele, sora mea, mai nou pastrez si si cutiile cu pulverizator, inca nu stiu pentru ce :)) O sa le gasesc o intrebuintare, probabil pentru a stropi florile...

    ReplyDelete
  9. Daaa si eu fac la fel:D. Foarte utila postarea! :*

    ReplyDelete

Feel free to tell me your thoughts on the subject here. Did you like it? Did you hate it? I love feedback! :*

Instagram