Ce ma determina sa nu mai citesc un blog

sihayas world ce ma determina sa nu mai citesc un blog
via

RO: Ioana a scris recent o postare din perspectiva cititorului de bloguri si a enumerat cateva aspecte care o determina sa nu mai citeasca un anumit blog. M-a nominalizat si pe mine sa le public pe ale mele.

Mi-a dat ceva de gandit pentru ca in ultima vreme citesc destul de putine bloguri si in general raman la cele preferate, cu greu introduc bloguri noi dar am strans totusi cateva puncte care mi-au venit in minte si care mi s-au parut mai importante. Inainte sa vi le spun, trebuie considerati aceasta postare ca fiind una cu sfaturi pentru voi pe care fie sa le aplicati, fie sa le ignorati. Pentru ca, pana la urma, fiecare poate face pe blogul lui ce vrea.

1. Temele cu fundal inchis si font deschis
Mi se par obositoare si nu mi s-ar parea adecvate decat daca lumea iti citeste blogul noaptea, la lumina minima. Sa nu mai vorbim de fundal inchis si text colorat.

2. Teme prea aglomerata, fie cu widgets si bannere peste tot, fie cu prea multe coloane
Din nou, sunt obositoare si distrag atentia de la partea importanta: postarile. Ma mai deranjeaza si atunci cand coloana principala este prea ingusta si trebuie sa dau scroll de foarte multe ori pentru a citi o postare.

3. Textele bilingv cu paragrafe ce alterneaza romana-engleza, romana-engleza 
Devenisera populare la un moment dat si ma enerveaza ingrozitor pentru ca simt ca trebuie sa fac slalom printre paragrafe si ca atare evit blogurile care practica asa ceva. Eu am separat mereu textele din postarile bilingve si puteai sa citesti linistit fie partea in romana, fie cea in engleza.

4. Engleza proasta.
Inteleg faptul ca scrii in engleza pentru ca ai cititori straini si vrei sa le transmiti informatia fara ca ei sa recurga la Google Translate dar atunci ma astept la ceva mai bun decat un text care-ti da impresia ca e scos chiar din aplicatia amintita. Nu ca as fi eu cea mai buna la engleza dar nu pot citi un text plin de greseli de baza: dezacorduri, timpi folositi total aiurea, prepozitii folosite gresit etc. In loc sa asimilez informatia eu stau sa ma gandesc ca aici ar fi trebuit sa fie asa, dincolo nu stiu cum si tot asa. Si chestia asta e valabila pentru orice limba, fie romana, engleza, franceza sau oricare alta. Daca tot ai ales sa scrii in acea limba, asigura-te ca stii notiunile de baza de gramatica.

5. Pozele neclare sau intunecate, pozele care nu scot in evidenta subiectul pozei nu mi se par adecvate pe un blog apartinand unei nise pentru care vizualul este foarte important.

6. Poze prea mici in postare.
Imi place ca atunci cand citesc o postare totul sa fie fluid si nu-mi place sa fiu nevoita sa deschid pozele separat, mai ales daca acestea sunt inserate in text pentru ca simt ca intrerupe sirul postarii iar in viitor nu voi deschide articolele decat daca vad vreun subiect foarte interesant si pentru care pozele nu sunt atat de importante. 

7. Lipsa unei arhive si/sau a unui camp pentru cautari pe blog
Din nou, nu este chiar un motiv care sa ma determine sa nu mai citesc blogul dar ma va determina sa nu deschid si postari mai vechi.

8. Review-urile/articolele din 3 propozitii. 
Uitati produsul, e minunat, imi place, vi-l recomand. Si alte argumente, eventual si poze? Nu-mi plac articolele facute doar ca sa fie, sau ca sa publici ceva. Daca te-ai hotarat sa scrii, vreau sa simt ca ti-ai dat putin interesul.

9. Articolele prea lungi
Ajungem si in cealalta extrema, cu articole prea lungi pe care pur si simplu nu am rabdare sa le citesc daca nu este un subiect care sa ma intereseze foarte mult. Trebuie sa-mi transmiti o ceva extrem de interesant ca sa nu ma plictisesc si sa inchid fereastra inainte de a ajunge la sfarsitul lui. Am facut si eu astfel de articole, dar incerc sa-mi controlez aceasta tendinta.

10. Afilierea facuta prost 
Nu-mi plac postarile de genul wishlist facute doar asa, pentru ca ai intrat intr-un program nou de afiliere si ai zis ca e ok sa bagi la gramada nu stiu cate astfel de link-uri. Si ele au fost foarte populare la un moment dat, numai wishlist-uri vedeam, de atunci am si inceput sa nu mai intru pe acele bloguri pe care le vedeam.

Cam asta evit ca cititor de bloguri si dupa aceste lucruri ma ghidez zi de zi, cand scriu o postare sau cand fac vreo schimbare pe blog si as vrea sa citesc ce evita cititoarele Adina, Stefana si Anca.

Pe voi ce va determina sa nu mai cititi un anumit blog?

Julie

Skincare addict ♥ Lipstick lover ♥ Nail polish hoarder
Email me: sihayasworld(at)gmail(dot)com

8 comments:

  1. Multumesc ca te-ai gandit la mine! :) Avem cam aceleasi preferinte, dar desigur ca o sa-mi scriu si eu parerea, la invitatia ta. Poate asa ajutam la diseminarea unor observatii bune!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cu drag, ca intotdeauna. :* Sunt curioasa sa citesc si la tine, e interesant sa afli detalii de genul din mai multe surse, vorba ta, asa ajutam. Pup :*

      Delete
  2. Am citit si parerile Ioanei nu ale celorlalte fete. Ma intereseaza subiectul acesta,mai ales ca sunt la inceput. E bine sa ai pareri diferite...suntem diferite toate. Insa la unele puncte sunt de acord cu tine. Nici mie nu-mi plac postarile fooooarte lungi! De obicei citesc destule bloguri si invat de la fiecare. Pana la urma, este blogul tau si scrii ce vrei...dar scrie corect gramatical :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Asa este, e bine ca suntem diferite, dar tot impul vor fi puncte comune, lucruri de baza ca template-ul curat, pozele si folosirea corecta a limbii in care scrii. Mersi pentru comentariu si spor la scris. :) Pup :*

      Delete
  3. Scuze am tastat gresit...am citit articolul Ioanei, dar si alor fetelor nominalizate de ea. :)

    ReplyDelete
  4. Mersi de nominalizare. :* Avem ca aceleasi opinii, dar voi face si eu o psotare, poate mai gasesc 2-3 puncte.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cu drag. Astept sa citesc si la tine. :> Pup :*

      Delete
  5. mi-e dor de postarile tale! mi-ar face mare placere daca ai trece pe la mine, te-am nominalizat la The Very Inspiring Blogger Award

    ReplyDelete

Feel free to tell me your thoughts on the subject here. Did you like it? Did you hate it? I love feedback! :*

Instagram