Back in business: Lyon

RO: Miercuri seara m-am întors din vacanţa mea prin Franţa şi după o scurtă recuperare, am revenit aici cu forţe proaspete şi poze, la cererea publicului. :P

Prima mea oprire a fost Lyon, al doilea oraş ca populaţie din Franţa, situat pe malurile râurilor Ron şi Saône, Mi-a plăcut foarte mult oraşul iar atracţiile turistice sunt diverse se întind pe diverse perioade istorice: există partea veche a oraşului cu vestigiile romane, 2 amfiteatre ce pot fi vizitate şi muzeul galo-roman cu cele 2 locaţii ale lui, apoi ar fi arhitectură florentină, muzeul Lumière, muzeul Ampère (fie, recunosc, ăsta mi s-a părut mie interesant :P ), muzeul de artă.

Din păcate, din cele 3 zile petrecute, 2 a plouat, ba într-una chiar rău, zi în care am fost şi m-am plimbat în mall-ul lor La Part Dieu, dacă aveţi poftă de shopping şi sunteţi în Lyon, it's the place to go. Prima zi a fost cea mai frumoasă, a fost soare şi am apucat să mă plimb pe malul stâng al Saône-ului, am văzut zidurile şi amfiteatrele romane, am făcut un tur al colinei, am vizitat şi catedrala Notre-Dame de Fourvière. Pentru a ajunge sus puteţi s-o luaţi ori pe trepte, ori puteţi alege una dintre cele 2 linii de funicular, biletele sunt cele normale, pe care le puteţi folosi şi în toate mijloacele de transport în comun sau aveţi un bilet dus-întors pe funicular. Apoi ar fi străduţele de la poalele dealului Fourvière, cu arhitectură renascentistă.

Notre-Dame de Fourvière

rue Victor Hugo

Între Ron şi Saône se păstrează arhitectura şi sunt multe clădiri mari frumoase, stradă Victor Hugo este plină de magazine iar de partea estică a Ronului sunt clădirile noi dar şi clădiri mai vechi iar podul din continuarea Rue de l'Universite (pont de l'Universite) e foarte frumos.

pe Pont de l'Universite

place Bellecour

Apoi, vă recomand să vizitaţi acvariumul din Lyon, este foarte mişto, nu la fel de spectaculos ca altele, dar cu siguranţă merită văzut, gasiţi specii variate, din toate colţurile lumii şi de toate mărimile. Exact la sfârşit există un bazin în care puteţi pune mâna pe stele de mare şi calcani. :D

Ce să va mai zic? Nici nu mai ştiu, au fost atâtea chestii, per ansamblu, a fost frumos în Lyon, vremea în schimb mi-a lăsat un gust cam amar, dacă aveţi ocazia să veniţi câteva zile în Lyon, oraşul este superb, dacă prindeţi şi vreme frumoasă, cu atât mai mult.

Pe sfârşit m-am gândit să las lucrurile mai practice :)

• nu am găsit zboruri directe spre Lyon, eu am ales Air France ÅŸi am făcut escală în Paris pe CDG cu legătură din terminalul 2E în 2F. Am avut mari emoÅ£ii pentru că nu aveam decât o oră escala dar într-un final am făcut 25 minute de la o poartă la alta, nici nu începuse îmbarcarea pentru zborul de Lyon când am ajuns
  • o altă variantă ar fi să zburaÅ£i în Paris iar de acolo să luaÅ£i trenul, începând de pe 2.04, SNCF a introdus niÅŸte trenuri rapide (Ouigo) iar preÅ£urile biletelor încep de la 10 euro, iar trenul vă lasă în gara din aeroportul Saint-Exupery de unde luaÅ£i alt tren pentru a ajunge în Lyon în gara Part Dieu LE: Am vazut acum ca tenul opreste si in gara Part Dieu iar plecarea se face din Marne-la-Vallee (se ajunge cu RER-ul)
  • oficiul de informaÅ£ii turistice se afla în piaÅ£a Bellecour (între Ron ÅŸi Saône) de unde puteÅ£i lua harÅ£a oraÅŸului, cu atracÅ£ii turistice dar ÅŸi cu mijloacele de transport. ÃŽnsă, la mijloace de transport am observat că cel puÅ£in traseul tramvaiului T5 nu este trecut, nu ÅŸtiu dacă mai sunt ÅŸi alte cazuri.
  • preÅ£ul unui bilet pe transportul în comun este 1,7 euro ÅŸi este valabil o oră de la prima activare, puteÅ£i schimba de oricâte ori vreÅ£i în acea oră ÅŸi e valabil atât pentru transportul de suprafaţă cât ÅŸi pentru metrou ÅŸi funicular. Biletele se cumpăra ori de la automate unde se acceptă doar monede (ÅŸi de obicei de maxim 1 euro) sau carduri (eu am folosit cu succes cardul Visa Electron în lei), ori direct din autobuz de la ÅŸofer, caz în care un bilet vă va costa 2 euro.
  • dacă ÅŸtiÅ£i că vă veÅ£i plimbă mai mult cu transportul în comun, există ÅŸi abonament pe o zi, el costă 5 euro sau puteÅ£i opta pentru Lyon City Card pe 1, 2 sau 3 zile cu care aveÅ£i transport nelimitat, intrarea gratuită la anumite muzee plus reduceri la teatru, operă
  • dacă tot veni vorba de muzee, biletele nu sunt foarte scumpe, cu excepÅ£ia acvariumului unde biletul costă 14,5 euro, ÅŸi spre deosebire de cele din Paris unde era gratuitate pentru cei sub 26 ani, în Lyon există tarife speciale pentru studenÅ£i
  • la capitolul mâncare, dacă staÅ£i în zona Caluire, la hotelul Ibis Budget este un bistro cu mâncare delicioasă, am mâncat o friptură foarte bună ÅŸi un creme brulee cu lavandă la care mi-a rămas gândul

Cam asta ar fi din Lyon, într-o postare viitoare vă arăt şi celelalte oraşe, cele din Burgundia, pe care am avut ocazia să le vizitez, cu poze cu tot şi câteva informaţii utile.

Până atunci vă urez o sâmbătă minunată, eu am fugit la workshop-ul Stylish Woman, sunt foarte curioasă cum va fi şi revin aici sau pe Facebook cu impresii şi poze.

Vă pup!

Julie

Skincare addict ♥ Lipstick lover ♥ Nail polish hoarder
Email me: sihayasworld(at)gmail(dot)com

13 comments:

1. ma bucur ca ti-a placut. intr-adevar, vremea e capricioasa, sa vezi ce e in vestul Frantei :))) eh, in zona unde stau eu vremea pe care ai prins-o tu e frumoasa cica. arata foarte frumos orasul, ai facut poze super dragute. pupici

ReplyDelete
  2. @Milena oh, am auzit povesti despre vremea de la malul Atlanticului :)) asa ca inteleg ce zici. :) Pup si mersi, ma bucur ca-ti plac pozele :*

3. Foarte frumos Lyonul, am avut ocazia sa ajungem acum doi ani la un amic dar ma bucur ca nu am facut-o. Ar fi implicat obligatii si mie nu imi plac. Cu siguranta vom vizita Lyon-ul de capul nostru intr-o buna zi. :)

4. Ce frumos, doamna! Te invidiez :)

ReplyDelete
  5. Imaginile m-au ajutat sa simt un pic din atmosfera acestui oras superb.

6. Ce poze faine ai facut! :)
    Bine ai revenit, pup!

ReplyDelete
  7. Ajung si eu la Lyon pe 15, cu jobul, dar sper sa am timp sa vad cate ceva din atractiile orasului.
    O sa am liber dupa amiezele, timp de trei zile, iar vineri pana la pranz. Imi prinde foarte bine cele relatate de tine.

8. Bine ai revenit! Asteptam si bilantul cumparaturilor! :*

ReplyDelete
  9. Wow, Lyon este mai frumos decat mi-l aminteam in pozele tale. Poate doar pare mai frumos dupa descrierea pe care i-ai facut-o. Eiiii si lasa vremea, o trecem cu vederea ca doar e primavara, nu? :)

Te invit sa arunci o privire in dulapiorul meu: Shop My Closet

10. @Cornelia Elena ma bucur ca te ajuta articolul meu, asta a fost si unul din motivele pentru care l-am scris. :*

ReplyDelete
  11. Multumesc pentru complimente, ma bucur mult ca v-au placut pozele si daca am reusit sa redau cat de cat atmosfera ma declar bucuroasa. Va pup :*:*

Feel free to tell me your thoughts on the subject here. Did you like it? Did you hate it? I love feedback! :*