Ghid de estompare a petelor pigmentare II


Ramasesem saptamana trecuta sa continui prima parte a ghidului de estompare a petelor pigmentare, problema cu care ma lupt deja de un an jumatate. Dar in prezent petele mele sunt mult mai putin vizibile si foarte usor de acoperit, un rezultat la care am asteptat sa ajung insa, in acelasi timp, a fost si un exercitiu de rabdare.

Daca in primul articol v-am vorbit despre ce sunt petele pigmentare/solare/melasma si ce produse tratament am folosit pentru a ajunge la rezultatul din poze, acum as vrea sa continui sa va arat rutina de ingrijire pe care am abordat-o in acea perioada dar si sfaturi deprinse in acest timp.

RUTINA DE INGRIJIRE PENTRU ESTOMPAREA PETELOR


Desi eu am introdus toate produsele prezentate in articolul precedent pe rand, am sa va prezint eurina finala pe care am avut-o si cu care am reusit sa obtin cele mai bune si rapide rezultate.

DIMINEATA:

  • produs de curatare solubil in apa (aka gel de curatare a tenului)
  • produs hidratant (in cazul meu lotiune tonica + ser)
  • SPF mineral (eu folosesc Bioderma ABCDerm Solaire SPF50) - protectia solara este mai importanta ca oricand, pentru ca datorita razelor UV apar petele, si TREBUIE aplicata in cantitatea necesara, adica 1.25 ml de produs (cat o migdala mare) pentru ca altfel nu veti obtine protectia solara indicata pe ambalaj
Seara lucrurile se complica pentru ca am folosit in paralel mai multe tratamente cu ingrediente diferite in concentratii mari  menite sa targeteze petele. Nu le puteam aplica mai multe in acelasi timp asa ca foloseam cate unul/seara in ordinea de mai jos.

SEARA 1:

SEARA 2:

SEARA 3:

CE PRODUSE MAI INTENTIONEZ SA ADAUG PENTRU A IMBUNATATI RUTINA

Pe lista am bifate in prezent AHA, hidrochinona si retinol/retinoizi (vitamina C am terminat-o) insa pentru a fi meniul complet mai vreau sa introduc cateva produse care cred ca vor contribui catre un ten mai uniform si la preventia unor pete viitoare:

  • Paula's Choice Resist 10% Niacinamide Booster - un produs care tocmai ce a ajuns la mine si de care sunt foarte entuziasmata. Eu v-am mai vorbit despre niacinamide pe blog si este unul dintre ingredientele pe care le caut in produsele pe care le folosesc pentru ca efectele lui sunt micsorarea porilor si uniformizarea nuantei tenului. Concentratia din acest booster este una mare, acest ingredient neaparand in general in concentratii mai mari de 5%, deci are o eficienta sporita si pe langa asta, poate fi combinat cu orice crema (cu exceptia celor cu ascorbic acid, niciodata sa nu combinati niacinamide cu ascorbic acid pentru ca se anuleaza reciproc, unul il folositi dimineata si altul seara).
  • The Ordinary Vitamin-C Suspension 23% + HA Spheres 2% - un produs cu 23% vitamina C sub forma de ascorbic acid, forma potenta a vitaminei C ce imbunatateste aspectul tenului si a semnelor imbatranirii in special atunci cand este folosit in concentratii peste 15%. Eu vreau acest produs pentru a-l folosi dimineata pentru ca vitamina C aplicata sub protectia solara ii poate creste eficienta pentru ca este un puternic anti-oxidant.

EVOLUTIA PETELOR

Pentru ca o poza face cat o mie de cuvinte...


FEBRUARIE 2016 - cam asa se prezentau petele mele dupa 6 luni de folosire a Skinorenului, nu sunt la fel de inchise ca in vara insa rezultatele au fost foarte slabe, comparativ cu cele din lunile care urmeaza. In acest punct am introdus in rutina tratamentele Paula's Choice cu 1% retinol si 25% vitamina C si foloseam deja cam de o luna exfoliantul Paula's Choice cu 10% AHA.

APRILIE 2016 - rezultatele au fost obtinute strict doar cu produsele mentionate mai sus. Puteti vedea deja ca petele s-au mai deschis insa conturul lor este in continuare foarte clar.  Aprilie  a marcat si punctul in care incepusem sa folosesc si tratamentul Alpha Skin Care cu 2% hidrochinona.

MAI 2016 - deja folosind toate cele 4 produse cheie, intr-o luna am vazut rezultate neasteptat de bune, mai ales pe partea stanga (dreapta in poza) dar in continuare conturul petelor era evident.

NOIEMBRIE 2016 - in vara am cam evitat sa pozez petele si din frica de a observa repigmentarea lor insa, din fericire nu a fost cazul si in prezent, petele mele arata ca in poza. In primul rand se poate observa foarte usor ca abia mai sunt vizibile dar mai important de atat mi s-a parut faptul ca in sfarsit conturul lor a disparut. Daca va uitati mai atent in toate celelalte poze, chiar si la cea din Mai, desi culoarea nu mai era atat de intensa, acea linie clara la marginea petelor le evidentia si asta mi s-a parut ca s-a estompat cel mai greu. 

SFATURI PENTRU CEI CU PETE PIGMENTARE


  • In primul si in primul rand, lucrul cel mai important pe care l-am invatat de data aceasta a fost sa am rabdare. Increderea in produsele folosite si rabdarea de a le lasa sa-si faca efectele in timp, neincercand sa fortati foarte mult, sau sa grabiti procesul. Nu va ganditi ca daca veti aplica produsele mai des veti scapa mai repede si e foarte posibil sa va iritati rau tenul. 
  • Apoi produsele pe care le folositi sunt si ele importante. Mie mi se pare important sa alegeti un produs cu hidrochinona, in cazul meu a fost ingredientul care a accelerat estomparea petelor si l-as recomanda inaintea oricarui alt ingredient cuiva care se confrunta cu petele. 
  • Vorbind despre importanta produselor folosite, mi se pare la fel de importanta si alegerea produsului de protectie solara iar aici va recomand sa mergeti pe filtre minerale. Prin natura filtrelor minerale de a proteja pielea prin reflectarea razelor UV, fata de absorbtia lor si dispersia sub forma de caldura cum se petrece in cazul filtrelor chimice, le face mai indicate tocmai pentru ca razele UV nu mai ajung deloc in piele. De aceea eu toata vara am folosit exclusiv protectie solara minerala si am folosit-o in paralel cu tratamentele mentionate mai sus, fara sa se fi inchis la loc petele. 
  • cu cat incepeti mai devreme tratarea petelor, cu atat va va fi mai usor sa scapati de ele
  • daca ati mai avut in trecut pete pigmentare, exista o predispozitie catre repigmentarea lor deci atunci cand va expuneti la radiatii UV intense fiti ceva mai atente cu aplicarea si reaplicarea protectiei solare.

Nu uitati si de prima parte a articolului Ghid de estompare a petelor pigmentare pentru a citi mai multe detalii despre produsele mentionate in rutina si pentru cateva detalii despre petele pigmentare.

SHOP THE POST: 



Julie

Skincare addict ♥ Lipstick lover ♥ Nail polish hoarder
Email me: sihayasworld(at)gmail(dot)com

1 comment:

  1. Ma bucur foarte mult ca ai scris aceste doua articole. Incepeam sa cred ca sunt singura (bloggerita) cu aceasta problema.
    La mine petele sunt ceva mai vizibile decat ale tale din prima poza. Am inceput cu tratamentul de albire de la NOREVA (ser + crema depigmentare cu 50 SPF). Sincer, rezultatele sunt relativ slabe. Ce-i drept nu mi-am facut poze, dar mi se pare ca din aprilie pana acum trebuia sa se vada mai multe rezultate.
    De cateva zile am trecut pe produsele Bioderma din gama White Objective. Serul de noapte are valabilitate de 2 luni (are o sticluta de vitamina C pe care la prima folosire trebuie s-o torni in solutia din tub si s-o agiti). Sunt tare curioasa daca in urmatoarele 2 luni o sa vad ceva imbunatatiri. Trebuie sa incep sa-mi fac poze ca sa urmaresc mai corect tot procesul.
    Daca nici asta nu merge cred ca o sa incep sa introduc treptat produsele mentionate de tine.

    ReplyDelete

Feel free to tell me your thoughts on the subject here. Did you like it? Did you hate it? I love feedback! :*

Instagram