Quick tip: cum tratezi iritatiile dupa epilare


RO: Voiam sa va arat prefratele lunii Aprilie azi, dar cum mereu uit sa mai fac cate o poza atunci cand trebuie sa fac astfel de postari am s-o aman pe maine, pentru ca nu vreau sa public postarea fara toate pozele.

sursa
Va intrebati probabil ce-i cu postarea asta? Eh, tine de patania suferita joia trecuta. Fix inainte de evenimentul Weleda, in mare graba, am zis sa-mi fac mustata (vai, ce urat suna, niciodata n-o sa ma obisnuiesc :-S), acum nu va imaginati ca era cine stie ce, dar era nevoie de o mica retusare si voiam sa fiu perfecta la eveniment. Si normal ca am obtinut exact opusul, pentru ca aveam mainile cam reci si nici banda de ceara nu am incalzit-o foarte bine dar am mers mai departe gandindu-ma: "eh, si ce-o sa se intample?". Nenorocire, asta a fost dupa ce am tras benzile alea, pentru ca nu numai ca nu s-a luat bine ce era pe-acolo, dar o data cu banda am tras si un strat de piele. Si ustura de nu mai puteam, si eram rosie, si trebuia sa mai ajung si la eveniment in halul in care eram, groaznic.



Nu va doresc asa ceva, dar in caz ca patiti vreodata, va spun cum mi-am rezolvat problema. Ba chiar dupa o saptamana zonele arata "ca noi", nici macar cicatricile nu se mai vad.

Asadar primul lucru pe care l-am facut fost sa-mi prepar un ceai concentrat de musetel (la cantitatea unei cani am pus 2 pliculete) in care am dizolvat o aspirina netamponata, am asteptat sa se raceasca si mi-am facut niste comprese pe care le-am aplicat in zonele afectate. Acestea au rol calmant, anti-imflamator si anti iritant iar efectul imediat a fost o calmare a usturimii. Dupa ce am aplicat de cateva ori compresele, am aplicat ulei de macadamia, un ulei cu continut mare de acid oleic (60%), deci destul de emolient si din nou cu proprietati anti-iritante. Dupa ce terminasem cu compresele simteam cum ma strange pielea, nu numai ustura si nu puteam s-o misc fara sa simt discomfort, dar aplicand uleiul era mult mai bine, nu ma mai ustura si puteam misca si eu gura. Ba chiar la un moment dat am simtit din nou senzatia ca ma strange pielea si reaparuse usturimea, cand am pus mana in zona am observat ca se absorbise uleiul, asa ca am aplicat din nou.

Iar seara eram deja mult mai bine, asa ca am aplicat crema mea obisnuita de la Paula's Choice, fiind sigura ca nu voi avea probleme cu ea iar peste am dat cu crema de galbenele. Zilele urmatoare am revenit la rutina normala cu o singura exceptie: nu am mai aplicat in zona nici BHA-ul, nici Retin-A-ul, acum am vazut ca scrisese si Pasagera asta in articolul ei (link mai jos) dar la mine a venit ca o constatare logica :) (bine ca nu m-a dus capul sa ma gandesc ca as putea sa ma jupoi cu benzile dar m-am gandit ca n-o sa-mi faca bine exfoliantii si retinoizii, asa ca sa fac haz de necaz).

Ca un rezumat:
 - compresele cu ceai de musetel/ceai verde concentrat+aspirina netamponata sunt o minune
 - anti-iritantii sunt prietenii vostri, o lista larga de astfel de ingrediente am luat de la Pasagera:
acidul acetilsalicilic (aspirina), sucul proaspăt de aloe vera, muÈ™eÈ›elul, ceaiul verde, extract de arahide, extract de brusture, extract de ovăz, extract È™i ulei de limba mielului (borage), extract de flori de calluna vulgaris (iarbă neagră), extract de rădăcină de Boerhavia diffusa, ulei de răpiță, extract de Centaurea cyanus (albăstrea), extract de seminÈ›e de meriÈ™or (cranberry), extract de lemn dulce (licorice), extract de răchiÈ›ica sau zburătoare (Epilobium angustifolium, denumit È™i willow herb), ulei de luminiÈ›a serii, mierea, extract de floare de honeysuckle (lonicera sau caprifoi), extract de rădăcină de genÈ›iană, extract de creÈ›uÈ™că (meadowsweet sau Filipendula ulmaria), extract de yerba mate, acid l-ascorbic È™i sodium ascorbyl phosphate (forme de vitamina C), extract de seminÈ›e de lotus, extract de nalbă, vitamină B3, extract de floare de urzică moartă albă (Lamium album), extract de fruct de Phyllanthus emblica, extract de molid (picea excelsa), extract de iarbă grasă (Portulaca oleracea), extract È™i ulei de soia, extract de yucca, zinc, oxid de zinc, extract de floare de colÈ› (Leontopodium alpinum), extract de Laminaria ochroleuca (o specie de alge maro), suc de noni (din planta Morinda citrifolia), extract de Terminalia sericea, extract de coajă de sălcie (willow bark), extract de fructe de vanilie, ulei de tamanu, extract hidro-glicero-glicolic de propolis, echinaceea, gălbenele, ulei de coacăze negre (black currant), ulei de în, ulei de cânepă, ulei de floarea soarelui, etc. 
 - aveti grija la produsele folosite in zona respectiva, fara exfolianti, retinoizi, produse antibaacteriene si pe cat posibil, fara iritanti

Sper sa nu patiti si voi vreodata ce-am patit eu, dar m-am gandit ca e ok sa va povestesc cum am rezolvat eu problema, e valabil si pentru simplele iritatii cauzate de epilare. :)

Julie

Skincare addict ♥ Lipstick lover ♥ Nail polish hoarder
Email me: sihayasworld(at)gmail(dot)com

12 comments:

  1. Ce firma erau benzile? Chiar sunt curioasa, mai ales ca de obicei, nu sunt suficient de puternice sa prinda firele, nici nu-mi imaginam ca ar putea sa se intample ce ai povestit tu!

    ReplyDelete
  2. @Kaiyo Aino - erau cele de fata de la Farmec, carora le-am si facut review aici pe blog. :) Ele sunt chiar bune, atunci cand le folosesti cum trebuie :D

    ReplyDelete
  3. Eu m-am "parlit" cu crema depilatoare si-am avut rana vreo saptamana, doua, iar cicatricea a ramas si ea o perioada destul de lunga. Acum am verificat in oglinda sa vad daca se mai vede si nu e. :D

    ReplyDelete
  4. @Sadie - mi-aduc aminte de patania ta, ma bucur ca ai scapat de ea :)

    ReplyDelete
  5. cred ca ai tu pielea mai sensibila...eu nu am patit niciodata as ceva, dar oricum e bine de stiut...

    ReplyDelete
  6. Am vrut sa iti scriu aseara, dar n-am reusit sa ma loghez de pe mobil :)) Acum doua saptamani m-am facut pentru prima data cu ceara pe maini si din greseala am luat si un strat de piele din apropierea degetelor. Era sa mor cand am vazut, am aplicat crema de galbenele, dar a durut pe tot parcursul vindecarii :)) Cicatricea nu se observa, doar eu stiu de ea si o vad :)) E foarte nasol momentul :/ Foarte util articolul :*

    ReplyDelete
  7. Mie nu prea imi plac benzile.Eu folosesc tot ceara normala de mult timp si deja nici nu mai simt nimic atunci cand ma depilez.Bine ca ai rezolvat "problema" repede:)

    ReplyDelete
  8. @Calin Andreea - o fi si mai sensibila, dar nici eu nu am avut grija de data asta :(

    ReplyDelete
  9. @Miss Rux - ouch, I feel you :( :*

    ReplyDelete
  10. @DarLyst - si eu ma gandesc ca e mult mai ok cu ceara normal, dar lenea e mare si d-asta de obicei apelez la benzi :)

    ReplyDelete
  11. Si eu am patit asa cu benzile de la farmec(desigur,greseala era a mea,pentru ca am aplicat de 2 ori pe aceeasi zona) si am rezolvat cu crema de galbenele.Pentru mine e sfanta crema asta!

    ReplyDelete
  12. patesc acest lucru indiferent de firma benzilor. stiu k poate suna putin ciudat, dar TETRACICLINA ajuta foarte mult! aplicata din abundenta pe zona iritata ajuta la disparitia usturimii, roseata dispare in 2-3 ore, nu se formeaza crusta pe piele dupa aplicare, si nu raman nici cicatrici!

    ReplyDelete

Feel free to tell me your thoughts on the subject here. Did you like it? Did you hate it? I love feedback! :*

Instagram