Ghid de estompare a petelor pigmentare I


In ultimul an jumatate, petele de pe ten au fost marea mea preocupare si problema numarul 1 pe care am tot incercat s-o remediez. A fost un drum mult mai lung decat ma asteptam si inca nu am ajuns la capatul lui. De fapt intuiesc ca nici nu voi ajunge vreodata la capatul lui ci va trebui mereu sa am grija in aceasta privinta. Dar cum petele mele solare in sfarsit dau semne de ameliorare si chiar daca nu eram chiar pregatita sa accept ca ceea ce vad in oglinda e o imbuntatire, desi in momentul in care voiam sa le camuflez era o diferenta clara in cantitatea de produs necesara pentru a le ascunde, pozele s-au dovedit a fi cele mai bune. Ele nu mint, ele redau exact realitatea, poate mai exact decat ne-am dori uneori,  pe care o pozezi si pozele mi-au confirmat progresul.

Asadar, tocmai pentru ca am ajuns intr-un punct in care sunt destul de multumita de rezultate am zis sa reiau aceasta problema estomparii petelor. Nu este primul articol si mai unul intitulat "Cum am scapat de petele solare" dar noua experienta a fost mai grea si nu am mai scapat atat de usor ca data trecuta. Am folosit mai multe produse, am aflat mai multe informatii intre timp, asa ca va pot da mult mai multe informatii de aceasta data.

CE SUNT PETELE PIGMENTARE?


Petele pigemnatre, melasma, sau petele solare pentru ca soarele este vinovatul pentru ele, sunt portiuni ale pielii cu o pigmentatie mai intensa decat in mod normal. Ele apar atunci cand este un exces de melanina, pigmentul care da culoare pielii, care se acumuleaza in depozite in piele.

Petele pot fi mai mici, asa cum este cazul petelor de batranete sau pot lua forma melasmei care se manifesta prin pete pe portiuni mari si care tinde sa apara atunci cand sunt schimbari hormonale. In timpul sarcinii, de exemplu, exista riscul de aparitie a melasmei, Americanii ii si zic "mask of pregnancy".

POVESTEA MEA CU PETELE


Uitandu-ma in urma si la obiceiurile mele de frumusete, adica lipsa protectiei solare combinata cu folosirea Retin-A-ului, as putea spune ca am fost norocoasa ca prima oara cand m-am confruntat cu aceasta problema stiam deja multe informatii legate de ingrijirea tenului si am stiut cum pot aborda situatia cu cap, ca sa zic asa.

Asta a fost in vara lui 2013 si pe atunci am atribuit faptului ca au existat dati in care am iesit cate 10-15 minute fara sa fi aplicat protectie solara. Analizand acum, nu pot sa spun sigur ca nu a fost si asta insa sunt mai mult ca sigura ca principalul factor in aparitia petelor mele au fost saptamanile petrecute la munte unde radiatiile intense erau mai mari si nici eu nu eram atat de stricta cu aplicarea protectiei solare. O aplicam mereu insa credeam ca nu e chiar necesar sa o si reaplic iar asta a fost unde cred eu ca am gresit. Din fericire, nu a fost nevoie de vreun produs special si asa cum am scris si aici, folosind doar exfoliantul Paula's Choice Weekly Resurfacing Treatment 10% AHA am scapat de hiperpigmentatie in cateva luni.

Insa petele pigmentare au reaparut in vara lui 2015 si ulterior am si aflat ca odata aparute, exista sanse sa reapara ulterior in acelasi loc mult mai usor pentru ca ele au fost deja acolo. Cand am observat initial ca iar mi se pigmenteaza zona, am fugit repede si am luat cel mai la indemana produs ce contine un inhibitor de melanina: Skinoren gel cu 15% acid azelaic. Dar un lucru se schimbase intre timp, protectia solara folosita si pentru prima vara, dupa episodul initial cu petele, foloseam protectie solara pe baza de filtre chimice si cu un UVA ceva mai mic (27 la SPF 50). Si bineinteles ca fiecare drum la munte a venit la pachet cu intesificarea pigmentatie desi eu devenisem usor obsedata si aplicam tot mai multa crema si deja o si reaplicam.

TRATAMENTE DE ESTOMPARE A PETELOR FOLOSITE

SKINOREN 15% GEL

* ~ 40 lei/ 50 g *


Cum scriam mai sus, imediat ce am observat reaparitia petelor am zis ca iau repede Skinoren, pentru ca stiam ca acidul azelaic ajuta la estompare, si rezolv problema inainte de a se agrava. Gresit! In primul rand mi-a fost foarte greu sa-l tolerez, zona de sub ochi se irita foarte rau si nu o data am avut iritatii atat de rele incat toata zona din jurul ochilor, inclusiv pleoapele ma usturau ingrozitor. Dar am indurat pentru ca am zis ca imi va deschide petele. Poate ar trebui sa mentionez si faptul ca in acel moment foloseam si un alt exfoliant cu acid glicolic, nu cel Paula's Choice. Si am continuat sa folosesc Skinoren de-a lungul verii fara rezultate, apoi toamna zicand ca poate apar totusi imbunatatiri, si a venit si iarna fara rezultate notabile. Nu am facut poze in acea perioada insa in 6 luni, daca au fost imbunatiri, ele au fost minime. De aceea, nu as recomanda nimanui Skinoren, nu m-a ajutat, m-a iritat teribil, aveam mancarimi de la el inclusiv cand il foloseam si in alte zone (este si un tratament contra cosurilor) si efectele au lasat de dorit.

Ingrediente: 15% acid azelaic / Benzoic acid (E 210), Carbomers, Disodium edetate, Lecithin, Polysorbate 80, Propylene glycol, Purified water, Sodium hydroxide, Triglycerides medium chain


PAULA'S CHOICE WEEKLY RESURFACING TREATMENT

* 182 lei/ 60 ml * review * link produs *


Dupa 6 luni de Skinoren, m-am hotarat ca e cazul sa schimb tactica si primul lucru pe care l-am facut in acest sens a fost sa revin la exfoliantul care m-a ajutat initial. Avantajul pe care-l are fata de produsele Alpha Hydrox, este in primul rand un pH mai mic, deci o eficienta mai mare. Apoi am observat ca per total, desi foloseam aceeasi concentratie de acid glicolic, rezultatele nu erau la fel de frumoase ca cele pe care le aveam cu Paula's Choice. Insa dezavantajele exfoliantului Weekly Resurfacing Treatment sunt ca e scump si ca eu consum cam jumatate intr-un an. Asa ca acum il iau dar mereu il impart cu cineva, ca sa nu irosesc jumatate din produs si banii dati. Asta va sfatuiesc si pe voi sa faceti. Iar ca efecte, va pot spune pe scurt faptul ca tenul capata luminozitate si textura lui este imbunatatita in timp dar pentru toate detaliile puteti review-ul pe care-l are.

Ingrediente: Aqua, Methylpropanediol (slip agent/penetration enhancer), Glycolic Acid (alpha hydroxy acid/exfoliant), Butylene Glycol (slip agent), Aloe Barbadensis Leaf Juice (water-binding agent), Sodium Hydroxide (pH adjuster), Camellia Sinensis (Green Tea) Leaf Extract (antioxidant), Sodium Ascorbyl Phosphate (vitamin C/antioxidant), Dipotassium Glycyrrhizate, Glycyrrhiza Glabra (Licorice) Root Extract (anti-irritants), Vitis Vinifera (Grape) Seed Extract (antioxidant),Arctium Lappa (Burdock) Root Extract, Avena Sativa (Oat) Kernel Extract (anti-irritants), Borago Officinalis (Borage) Extract, Boerhavia Diffusa Root Extract (antioxidants), Chamomilla Recutita (Matricaria) Flower Extract (anti-irritant), Lamium Album (White Nettle) Flower Extract (antioxidant), Salix Nigra (Willow) Bark Extract, Salix Alba (Willow) Bark Extract, Ulmus Fulva (Slippery Elm) Bark Extract (anti-irritants), Glycerin (skin-identical ingredient), Allantoin (anti-irritant) Propylene Glycol (solvent), Tetrasodium EDTA (chelating agent), Phenoxyethanol (preservative).

PAULA'S CHOICE CLINICAL 1% RETINOL

* 69 lei/ 5 ml * link produs *



Retinoizii au fost ceva ce am folosit cu mare succes in trecut, Retin-A in principiu insa cum nu mai este de mult disponibil si cum nici Differin-ul nu este, am apelat la un alt produs Paula's Choice: tratamentul cu 1% retinol ale carui efecte sunt comparabile cu cele ale retinoizilor medicamentosi. Deja luasem decizia de a introduce si o crema cu hidrochinona in rutina insa pana sa intre produsul in stoc, am apelat la alte produse ca acesta cu retinol si urmatorul. In ceea ce priveste 1% retinol, l-am introdus treptat in rutina pentru ca deja tenul se dezobisnuise cu retinoizii deci nu era indicat sa-l folosesc imediat prea des pentru a nu da iar in iritatii si pleoape descuamate. Apoi am crescut aplicarile la 2 pe saptamana. In acele luni pana la introducerea hidrochinonei, au aparut in sfarsit imbunatatiri. Veti vedea in partea a doua a articolului faptul ca dupa 2 luni pigmentatia scazuse in intensitate.

Ingrediente: Aqua, Dimethicone (silicone slip agent), Glycerin (skin-repairing ingredient), Butylene Glycol (slip agent/penetration enhancer), Isononyl Isononanoate (emollient), Castor Isostearate Succinate (skin conditioning agent), Glyceryl Stearate (emulsifier), C12-15 Alkyl Benzoate (thickener), Dimethicone Crosspolymer (silicone thickener/texture enhancer), PEG-33 (binding agent), Polysorbate 20 (emulsifier), Behenyl Alcohol (fatty alcohol thickener), Tetrahexyldecyl Ascorbate (vitamin C/antioxidant), PEG-100 Stearate (thickener), Pentaerythrityl Tetraisostearate (binding agent), Polymethylsilsesquioxane (silicone-based opacyfying agent), Retinol (cell-communicating ingredient), Ceramide NS (skin-repairing ingredient), Palmitoyl Tripeptide-1 (cell-communicating ingredient), Palmitoyl Tetrapeptide-7 (cell-communicating ingredient), Palmitoyl Hexapeptide-12 (cell-communicating ingredient), (skin-repairing ingredient), Dipotassium Glycyrrhizate (antioxidant plant extract/anti-irritant), Glycyrrhiza Glabra (Licorice) Root Extract (antioxidant plant extract/anti-irritant), Avena Sativa (Oat) Kernel Extract (antioxidant plant extract/anti-irritant), Arctium Lappa (Burdock) Root Extract (antioxidant plant extract/anti-irritant), Salix Alba (Willow) Root Extract (antioxidant plant extract/anti-irritant), Glycine Soja (Soybean) Sterols (antioxidants/skin-conditioning agent), Lecithin (cell-communicating ingredient), Allantoin (anti-irritant), Tocopheryl Acetate (vitamin E/antioxidant), Hydrolized Soy Protein (antioxidant), Sorbitan Laurate (emulsifier), Acetyl Dipeptide-1 Cetyl Ester (anti-irritant), Disodium EDTA (stabilizer), Hydroxyethylcellulose (thickener), Sodium Hydroxide (pH adjuster), Tribehenin (emollient), Caprylyl Glycol (skin-conditioning agent), Ethylhexylglycerin (skin conditioning agent), Pentylene Glycol (slip agent), PEG-75 Shea Butter Glycerides (emollient), PPG-12/SMDI Copolymer (film-forming agent), PEG-10 Phytosterol (fatty acid-based thickener), PEG-8 Dimethicone (silicon-based skin-conditioning agent), PEG-14 (thickener), Magnesium Aluminum Silicate (slip agent), Arachidyl Glycoside (emulsifier), Sclerotium Gum (thickener), Arachidyl Alcohol (thickener), Benzoic Acid (preservative), Carbomer (gel based thickener), Phenoxyethanol (preservative).

PAULA'S CHOICE RESIST VITAMIN C SPOT TREATMENT

* 114 lei/ 5ml * link produs *


Tot cand am introdus 1% retinol in rutina am mers in paralel si cu tratamentul cu vitamina C de la Paula's Choice. Acest produs contine 25% vitamina C sub forma de ascorbic acid, un ingredient foarte bun in tratarea petelor si este cam ca o pasta pe care o aplici exclusiv pe zonele cu probleme prin miscari de tapotare. Deci practic, pana la hidrochinona am avut o combinatie retinol-vitamina C cu rezultate insa mai lente decat as fi vrut. Pentru a vedea rezultate mai rapide este recomandata aplicarea de cel putin 3 ori pe saptamana si cam asa il aplicam si eu, o data la 2 seri. Din poze puteti vedea ca eu am avut produsele in varianta mini insa cantitatea de produs pe care o folositi la o aplicare este foarte mica si acei 5 ml va vor ajunge pentru cateva luni.

Ingrediente: Cyclopentasiloxane (silicone slip agent), Ascorbic Acid (vitamin C/antioxidant), Ethylhexyl Hydroxystearate (emollient), Dimethicone (silicone thickener), Polysilicone-11 (skin-conditioning agent), Polymethylsilsesquioxane (opacifying agent), Disteardimonium Hectorite (dispersing agent), Propylene Carbonate (solvent).

ALPHA SKIN CARE DUAL ACTION SKIN LIGHTENER

* 11 $/ 24 g * link produs *


Am trecut acest produs dupa numele sub care il gasiti in acest moment insa in poza il vedeti asa cum l-am luat eu, inainte ca Alpha Hydrox sa devina Alpha Skin Care. In sfarsit este produsul pe care l-am asteptat cred ca vreo 2 luni pentru a-l putea cumpara si este o combinatie de 10% AHA cu 2 % hidrochinona. Hidrochinona este cam cel mai eficient ingredient impotriva petelor, apoi vitamina C si undeva mai incolo este acidul azelaic pe care l-am folosit jumatate de an cam in zadar. Eu am mai folosit in trecut un produs intr-o combinatie de hidrochinona si AHA si il banuiesc ca a fost una dintre cauzele care m-a scutit de reaparitia petelor in vara lui 2014. Imi place aceasta combinatie, hidrochinona + acid glicolic pentru ca in timp ce un ingredient actioneaza pe melanina, celalalt exfoliaza stratul superior al pielii, Iar in paralel cu hidrochinona am continuat sa folosesc si 1% retinol si 25% vitamina C. In aceasta combinatie, deja dupa o luna observam in poze o evolutie buna, petele fiind mai estompate insa conturul petelor fiind in continuare evident. Iar acum, intr-o poza facuta la sfarsitul lui Noiembrie se poate vedea o diferenta mare in aspectul general al petelor alaturi de faptul ca in prezent conturul este estompat si nu mai exista acea linie de delimitare clara. Eu obisnuiesc sa combin acest tratament cu exfoliantul Paula's Choice, fiind amandoua cu acid glicolic iar Dual Action Skin Lightener il aplic doar pe zonele cu pete iar Paula's Choice aplic pe restul tenului. Consistenta lui este de lotiune si trebuie sa va avertizez ca hidrochinona tinde sa piste tenul, dar eu am tolerat foarte bine produsul. Ca frecventa de aplicare, acum ar fi doar de 2 ori pe saptamana pentru ca nu pot tolera mai des exfoliantul Paula's Choice dar pana in iarna l-am folosit de 3 ori pe saptamana.

Ingrediente: 2% Hydroquinone / Water, glycolic acid, propylene glycol, isopropyl palmitate, mineral oil, glyceryl stearate, cetyl alcohol, ozokerite, sodium hydroxide, steareth-20, laureth-23, tocopherol (vitamin E), dimethicone, xanthan gum, sodium PVM/MA decadiene crosspolymer, sorbic acid, sodium metabisulfite, imidazolidinyl urea, tetrasodium EDTA, fragrance, BHT



***

Am sa ma opresc aici cu articolul pentru moment pentru ca altfel ar fi o postare kilometrica. Am sa revin cu un articol viitor in care am sa va povestesc ce rutina am avut in acest timp si ce rutina am in prezent alaturi de alte imbunatiri pe care vreau sa le fac astfel incat sa continui depigmentarea petelor, ce am invatat din tot acest drum si ce sfaturi am pentru cei dintre voi care se confrunta cu aceasta problema. 

Julie

Skincare addict ♥ Lipstick lover ♥ Nail polish hoarder
Email me: sihayasworld(at)gmail(dot)com

19 comments:

  1. Am citit si am incercat sa absorb toate informatiile! Astept partea a doua din articol!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cand ai nedumeriri, potiu reveni oricum la articol. :) Pup :*

      Delete
  2. Utile sfaturi, sper sa le si retin :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nu-i musai sa le memorezi, daca iti e util noteaza-le sau poti reveni la articol oricand. :D

      Delete
  3. La anul sigur voi introduce si eu in rutina mea retinolul. Nu prea am probleme cu petele pigmentare, dar as vrea sa il aplic atat pe ten, dar si pe decolteu, am impresia ca pielea o ia razna in zona aia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Retinolul e foarte util in rutina, eu foloseam retinoizii dinainte de avea probleme cu petele, foloseam strict pentru proprietatile anti-aging.

      Delete
  4. Si eu am si chiar ar trebui sa folosesc o crema cu protectie solara , o sa incerc sa includ una in rutina mea , foarte interesanta postarea.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Si nu doar d-asta, cum ti-am scris, spf-ul este cea mai buan crema anti-aging pe care o poti folosi pentru ca mare parte din semnele astea puse pe seama imbatrinirii sunt cauzate de soare (riduri, pete, distrugerea colagenului si elastinei, etc.).

      Delete
  5. Un super articol atat de plin de informatii utile :)

    ReplyDelete
  6. Din fericire, nu am observat sa am pete pigmentare, insa stiu ca o prietena s-a plans de niste pete de la soare...
    Articolul tau este foarte util si daca este citit cu atentie, oamenii vor da poate mai multa importanta aplicarii SPF-ului zi de zi si nu numai! Felicitari!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Indrum-o atunci catre articol si sper sa o ajute informatiile. Pup :*

      Delete
  7. Bravo pentru perseverenta!
    Trebuie si eu sa aplic mai des SPF. Iarna mai uit de el si nu e bine.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nope, nope, nu e bine deloc si gandeste-te ca practic este cea mai buna crema anti-aging si anti-rid. :D Pup :*

      Delete
  8. Foarte util articolul si bine documentat, ai pus pana si ingredientele produselor in cazul in care dorim sa le achizitionam dupa. Si eu folosesc produse PC, in prezent sunt abia la 2% BHA si vreau sa mai cresc, imi place cum isi face treaba acidul salicilic si ma ajuta la tenul meu gras. As mai vrea tot de la ei sa cumpar si un AHA pentru punctele albe, acum ca am scapat de cele negre :))

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mersi, Gianinna. Atunci cand vorbesc mai in detaliu despre produse pun mereu ingredientele pentru a se vedea exact care sunt. Si daca esti in cautare de AHA, atunci ti-l recomand chiar pe cel din articol. Posibil sa fie mai neplacut la inceput (iritati, descuamari, piscaturi) pana se obisnuieste tenul cu procentul de AHA dar face o treaba nemaipomenita. Pup :*

      Delete
  9. Buna,
    De unde ai cumparat ALPHA SKIN CARE DUAL ACTION SKIN LIGHTENER? Ma intereseaza pentru niste pete antice si din cate stiue eu, la noi in tara nu se mai gasesc produse cu hidrochinona. Multumesc frumos!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Buna! Daca dai click pe "link produs" imediat sub denumirea produsului te va redirectiona catre un seller de incredere de pe ebay de unde il poti cumpara. Insa daca petele sunt foarte vechi trebuie sa ai foarte multa rabdare pentru ca depigmentarea va merge mai greu si trebuie sa stii ca exista si posibilitatea ca petele sa nu se mai deschida complet.

      Delete
    2. m-am uitat si eu, dar e sold out. Ma bucurasem pe moment, pentru ca de mult caut sa recumpar niste produse de la Neoteric si nu le gasesc decat la pret foarte mare (mai ales impreuna cu shippingul) pe ebay... :(

      Delete
    3. Ah, am vazut si eu acum, ce rau imi pare. :( Poti sa incerci si sa-l contactezi pe seller si sa-l intrebi daca nu cumva mai aduce in stoc.

      Delete

Feel free to tell me your thoughts on the subject here. Did you like it? Did you hate it? I love feedback! :*

Instagram