Cum am scapat de petele pigmentare

via

RO: Am avut un feedback impresionant la aceasta postare pe Facebook asa ca nu am vrut sa aman prea mult postarea ceruta, nu am vrut sa se intample acelasi lucru ca de obicei: spun ca fac o postare, apoi o tot aman cateva luni. Desi tot am reusit sa o aman ceva mai mult decat voiam din lipsa activitatii pe blog.

Daca nu ati vazut postarea de pe facebook, v-ati dat deja seama din titlu ca va voi vorbi despre petele pigmentare cu care m-am confruntat anul trecut, pete capatate in timpul verii. M-am gandit ca un astfel de articol ar fi util si eu sunt mandra ca in decurs de cateva luni am scapat complet de ele. Va voi spune ce am folosit eu dar va recomand si alte produse alternative, in care am incredere.

Ies pana la magazin, lasa ca nu mai aplic protectie solara

Nu mai sunt genul de persoana care sa stea cu orele la soare incercand sa obtina bronzul mult-dorit si totusi m-am trezit cu niste pete destul de mari si inchise. De vina au fost acele iesiri in soare, de maxim 15 minute, dar minute petrecute in soare fara protectie solara pentru ca mi-am spus ca nu e o tragedie daca ies putin si nu aplic inainte o crema cu SPF. Deci nu trebuie sa stati mult in soare dar iesirile scurte si repetate se acumuleaza in timp.

Pe de-o parte ma bucur ca nu am poze care sa-mi aduca aminte, pe de alta parte, imi pare rau ca nu le am pentru a va arata comparativ, inainte si dupa.

Produsele mele cheie

Inainte de a trece la produsele folosite vreau sa precizez ca este foarte important cat de vechi sunt petele, cu cat le tratati mai repede, cu atat se vor duce mai repede. Din acest motiv am reusit sa si scap de ele destul de repede. Cu cat sunt mai vechi, cu atat sunt mai profunde si se vor duce mai greu iar in unele cazuri este nevoie de tratament laser.

Trecand la produsele folosite, in primul rand nu am mai iesit din casa fara sa fi aplicat protectie solara, nici macar pentru 5 minute. Iar in casa sunt jaluzele si de obicei sunt cu spatele la geamuri. Cremele de protectie solara folosite in tot acest timp au fost: Avene Very High Protection Spra SPF50 for children, Nivea Baby Sun Protecting Lotion SPF50 si Bioderma ABCDerm Solaire SPF50. Orice crema cu protectie solara e buna atata timp cat verificati filtrele pentru a va asigura ca protejeaza de spectrul complet UVB si UVA.

Serile se imparteau intre cele in care aplicam serul cu retinol Paula's Choice Resist Retinol Serum si cele in care aplicam exfoliant pe baza de AHA, Paula's Choice Resist Weekly Resurfacing Treat w/ 10% AHA. O seara aplicam serul, o seara aplicam exfoliantul. Pe scurt, retinolul are rol cell-communicating si astfel incurajeaza formarea celulelor sanatoase iar exfoliantul lua stratul superior de celule moarte (si cu exces de melanina) facand astfel loc celulelor sanatoase. Am ales sa folosesc exfoliantul cat de des a suportat tenul meu si asa am ajuns sa-l aplic asa. Concentratia mare de acizi combinata cu frecventa mare a dat rezultate foarte bune, rezultate pe care nu cred le-as fi obtinut atat de repede cu un exfoliant de 5% AHA, de exemplu.

Deci nu a fost vorba de cine stie ce descoperire, ci de cateva produse foarte bune.

Rutina si sfaturi

Pe piata exista nenumarata creme care promit sa te scape de pistrui, pete, sa uniformizeze aspectul tenului dar pentru a obtine cele mai bune rezultate trebuie sa aveti in vedere cateva aspecte:
  • APLICATI PROTECTIE SOLARA ZILNIC
  • formula produsului ales sa fie fara iritanti
  • verificati ingredientele si asigurati-va ca promisiunile de pe ambalaj sunt sustinute de formula produsului
  • daca e vorba de un produs de baza de AHA verificati concentratia de acid si pH-ul. Concentratia sa zicem ca poate fi aproximata uitandu-va la lista de ingrediente (scrise in ordine descrescatoare) desi asta e mai degraba pentru cunoscatoare si ar trebui sa fie intre 5 si 12%, dar daca nu aveti informatii despre pH-ul produsului mai bine va reorentiati catre altceva. 
  • nu uitati sa includeti un produs care sa contina ingrediente care au ca efect inhibarea productiei de melanina in zona respectiva: hidrochinona (in concentratie de 2-4%), acid azelaic (in concentratie de 15-20%), retinoizi.
  • studiile arata ca hidrochinona este cel mai eficient ingredient activ pentru depigmentare insa in Europa este considerat medicament si este interzisa vanzarea cosmeticelor ce il contin
Iar rutina ar trebui sa includa dimineata o crema de protectie solara care sa va protejeze de spectrul complet UVA si UVB. Puteti verifica aici filtrele cremelor pentru a va asigura ca sunt ok si ca sunt stabile in prezenta luminii.

Exfoliantul pe baza de AHA si inhibitorul de melanina ar trebui introduse treptat in rutina si neaparat aplicate in seri diferite la inceput. Pe masura ce tenul se obisnuieste cu produsele puteti creste frecventa aplicarilor si observati cat de des poate suporta tenul vostru insa aveti in vedere si recomandarile producatorului. De exemplu Paula's Choice recomanda ca Weekly Resurfacing Treatment sa nu fie aplicat mai mult de 4-5 ori pe saptamana.

O rutina de baza si fara alte produse ar arata cam asa
  • dimineata: cleanser-> hidratare (optional) -> protectie solara
  • seara: demachiere -> cleanser -> AHA / tratament depigmentare -> hidratare

Produse recomandate

Exfolianti:

Dark Spot Eraser este un produs disponibil in SUA

1 / 2 / 3 / 4

Acid azelaic:


Pe final, vreau sa va arat un videoclip care a tot circulat on-line si care demonstreaza fix ce va scriam mai sus: efectele negative ale radiatiilor solara exista si se cumuleaza, de la stadiul in care se vad doar la lumina UV pana la stadiul de pete vizibile cu ochiul liber.


Sper sa va fie util articolul si sa nu fie nevoie sa treceti prin aceeasi experienta ca sa va "invatati minte" (asa cum am facut-o eu) sau daca aveti pete pigmentare, sa fie un ghid util in alegerea tratamentului.

Julie

Skincare addict ♥ Lipstick lover ♥ Nail polish hoarder
Email me: sihayasworld(at)gmail(dot)com

16 comments:

  1. wow ,video ala chiar are un impact foarte mare,deja ma pus pe ganduri ...si sper sa nu mai ies nici eu din casa fara crema spf

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ma bucur ca a avut efect, aplicarea SPF-ului zilnic e cel mai bun lucru pe care-l poti face pentru tenul tau, mai bun decat orice crema anti-aging.

      Delete
  2. Ahh, speram sa ai si poze cu pielea de anul trecut si de acum :).

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nu am poze in care sa se vada dar sa stii ca am pus pe pagina de facebook poza de after. Oricum, ma poti crede pe cuvant: erau marisoare si maro. ;)

      Delete
  3. Cam asa am scapat eu in mare parte de pistrui, cei care se vad acum sunt foarte timizi in comparatie cu modul in care arata tenul meu acum cativa ani.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu doar cu AHA si SPF, nu? Pup :*

      Delete
    2. Aha, bha, serumul Skin Balancing cu retinol si spf zilnic. Nu stiu cum de am ratat intrebarea ta pana acum.

      Delete
  4. Foarte util articolul! Åži eu am două pete mici sub ochi, plus câteva pe nas. Clip-ul ăsta l-am postat ÅŸi eu, mi se pare atât de frumos realizat ♥

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ma bucur ca ti se pare util. <3 Mi s-a parut foarte bine realizat clipul si are impact, d-asta l-am pus si eu in articol desi a tot circulat in blogosfera noastra. Pup :*

      Delete
  5. foarte utila postarea,felicitari!

    ReplyDelete
  6. hello! Am fost la solar si mi-au aparut pete foarte mari maro pe picioare. la atingere pielea e un pic mai groasa, ce pot sa fac? multumesc!

    ReplyDelete
    Replies
    1. In primul rand, sa nu mai mergi la solar pentru ca este extrem de daunator pentru piele, nu stiu daca stii ca li se zice masini de cancer si de faptul ca in SUA ele au fost interzise de multi ani. Iar dupa ce se duce bronzul, daca se dovedesc a fi pete solare, iti recomand sa iei crema cu hidrochinona pentru ele, una dintre cele doua variante recomandate mai sus

      Delete
  7. Buna!
    Am si eu aceasta problema cu petele maronii de vreo 5 ani si nu scap de ele,te rog,spune-mi de unde pot lua crema cu hidrochinona ca la noi in tara nu gasesc?!Mersi frumos

    ReplyDelete
    Replies
    1. Buna Larissa! Da, din pacate si din cauza legislatiei UE, nu gasesti creme cu hidrochinona, cel putin nu de cumparat fara reteta de la medic.

      Crema cu hidrochinona Paula's Choice poate fi cumparata doar de pe site-ul US (http://www.paulaschoice.com/shop/skin-care-categories/brightening/_/Resist-Triple-Action-Dark-Spot-Eraser-AHA-Lotion) fie prin intermediari, fie platind transportul care, din pacate, este foarte scump.

      Insa crema Alpha Hydrox cu hidrochinona e o alternativa mai convenabila si o poti cumpara de pe site-ul iHerb: http://bit.ly/NEC_SpotLight. Daca nu ai mai comandat pana acum de pe site iti pot recomanda sa arunci un ochi si peste postarea pentru comanda ce contine crema asta iar la sfarsit gasesti mai multe informatii despre comenzi in general si poti folosi codul SIH411 pentru o reducere de 5$ (doar pentru prima comanda): http://sihayaslovelyworld.blogspot.ro/2016/03/comanda-iherb-martie-2016.html

      Sper ca te ajuta informatiile si sa te ajute si produsele.

      Delete
    2. Ah, vad ca din pacate crema Alpha Hydrox nu este in stoc momentan dar poti selecta sa fi notificata prin e-mail cand reintra in stoc produsul.

      Delete

Feel free to tell me your thoughts on the subject here. Did you like it? Did you hate it? I love feedback! :*

Instagram