Rutina de ingrijire a tenului iarna 2017 | Dimineata


Desi iarna pare sa fie pe sfarsite, cel putin aici in Bucuresti sunt sigura ca nu sunt singura care s-a luptat de-a lungul acestor luni reci cu mentinerea unui ten cat mai neted si hidratat incercand sa tin cat mai departe deshidratarea sau descuamarile. Zilele geroase si nici vantul puternic nu ajuta iar acestea, asociate cu schimbarile de temperatura, cald-frig, cu aerul cald si uscat din casa, contribuie la agresarea barierei naturale de protectie a pielii iar daca aceasta este deteriorata, apar problemele mentionate anterior. Si pentru ca tot nu v-am mai prezentata de foarte multa vreme o rutina de ingrijire am zis ca n-ar fi rau un update prin care sa va povestesc cum am reusit eu sa-mi mentin tenul intr-o stare relativ buna in ultima vreme.

Inainte de a mentiona produsele, trebuie sa va povestesc putin despre tenul meu pentru a va face o idee mai buna daca si voua vi s-ar potrtivi produsele si daca v-ar ajuta in vreun fel. In primul rand tenul meu este mixt in acest moment si foarte sensibil cu rozaceezona T fiind cu tendinte de ingrasare dar si de deshidratare, aripile nasului si barbia fiind cele mai grase, cu restul tenului normal. Va scriam mai sus ca incerc pe car posibil sa evit descuamarile insa au fost perioade in care am avut astfel de probleme in frunte si pe nas. Dar unul dintre factorii care a contribuit la asta a fost crema cu 1% retinol pe care nu o mai folosisem de mult timp. Pe langa asta, ma confrunt cu puncte negre si pori dilatati, tendinte acneice in barbie si mai ales in ultima perioada am avut o perioada de eruptii de-a lungul maxilarului si nu in ultimul rand ar mai fi niste pete solare pe pometi pe care in continuare le depigmentez. V-am povestit in detaliu despre procesul meu de estompare a petelor, asa ca nu o sa ma intind cand va veni vorba despre acele produse.

Bioderma Atoderm Ulei de dus



Primul pas in rutina de ingrijire a tenului dimineata este de a imi spala tenul cu uleiul de dus Bioderma Atoderm. Acest pas este foarte important pentru ca de-a lungul noptii se acumuleaza pe ten transpiratie, sebum dar si praful plus produsele de styling din par care stau pe perna si care ajung inevitabil si pe ten (asta daca nu cumva sunteti una dintre acele persoane norocoase care pot sa doarma pe spate, eu nu pot). Si pentru ca mai ales in timpul perioadei reci a anului tenul tinde sa se usuce si sa se deshidrateze cand il spal am grija sa folosesc un produs de curatare cat mai bland iar in general cu cat produsul face mai putina spuma, cu atat agentii de curatare sunt mai blanzi. Momentan folosesc uleiul Bioderma pentru ca este foarte, foarte bland cu tenul si nu-l ususca sau deshidrateaza insa il si curata bine si niciodata nu l-am simtit incarcat dupa acest pas. Este si un produs multi-functional asa ca imi place mult sa-l am in baie, nu doar pentru a-l folosi pe ten.

Ce ar mai fi de mentionat ar fi ca, indiferent cat de tentata as fi sa folosesc apa cat mai calda, mereu am grija ca apa sa fie calaie pentru ca atat apa prea rece cat si cea calda agreseza tenul, care e si asa mai sensibil la astfel de factori. Nu mai folosesc in prezent niciun fel de buretel sau laveta in paralel cu produsul de curatare iar o chestie mai neconventionala pe care o fac este ca nu-mi sterg deloc tenul la finalul acestui pas ci tapotez usor cu mainile si atat.

Ingrediente: AQUA/WATER/EAU, GLYCERIN, PEG-7 GLYCERYL COCOATE, SODIUM COCOAMPHOACETATE, LAURYL GLUCOSIDE, COCO-GLUCOSIDE, GLYCERYL OLEATE, CITRIC ACID, PEG-90 GLYCERYL ISOSTEARATE, FRAGRANCE (PARFUM), MANNITOL, POLYSORBATE 20, XYLITOL, LAURETH-2, RHAMNOSE, NIACINAMIDE, FRUCTOOLIGOSACCHARIDES, TOCOPHEROL, HYDROGENATED PALM GLYCERIDES CITRATE, LECITHIN, ASCORBYL PALMITATE. [BI 725] 

Andalou Naturals Toning refresher Age Defyning



Cat tenul este inca usor umed vin cu al doilea pas, acela de a aplica o lotiune tonica iar cea pe care o folosesc in prezent fiind aceasta de la Andalou Naturals. Imi place sa folosesc o lotiune tonica fie iarna, fie vara pentru ca un astfel de produs aduce imediat un plus de hidratare tenului. O doza de ingrediente calmante si reparatoare imediat dupa ce ati spalat tenul poate ajuta mult si impiedica, din nou, deshidratarea lui. Multi ani am facut acest pas pentru ca asa am simtit ca ii este mai bine tenului iar recent am primit ca o confirmare, as putea spune, din cartea Paulei Begoun "The Best Skin Of Your Life Starts Here" ca intr-adevar am facut foarte bine ca am tinut acest pas in rutina in toti acesti ani.

Lotiunea tonica in sine are o textura ca apa si mereu o aplic pulverizand putin in palma si apoi tapotand tenul pentru a distribui produsul. Nu folosesc o discheta demachianta pentru ca asa as irosi produs iar mainile fac o treaba mult mai buna, si mai blanda, in aplicarea produslui pe ten. Ajuta si faptul ca lotiunea vine direct cu un atomizor si puteti evetual sa pulverizati direct pe fata, dar mie imi place sa am un control mai mare.

Imediat cum aplic lotiunea tonica simt efectiv cum tenul capata un hidratare usoara si imediat se simte mai bine. Iar dupa acest pas, o las sa se absoarba complet pret de cateva minute inainte de a trece la urmatorul pas.

Ingrediente: Aloe barbadensis leaf juice*, purified water (aqua), vegetable glycerin, panthenol, sodium PCA, tocopherol, sorbitan oleate decylglucoside crosspolymer, fruit stem cells (malus domestica, solar vitis) and bioactive 8 berry complex*, resveratrol, ubiquinone (CoQ10), magnesium ascorbyl phosphate (vitamin C), allantoin, aspalathus linearis (rooibos) extract*†, hibiscus sabdariffa flower extract*†, camellia sinensis (white tea) leaf extract*†, phenethyl alcohol, ethylhexylglycerin, citrus aurantium (petitgrain) flower oil*, pelargonium graveolens (rose geranium) flower oil*.

Skinoren 15% gel



V-am povestit putin despre acest tratament in articolul despre petele pigmentare dar nu mi-a placut, nu a fost eficient si am renuntat de mult in a-l mai folosi cu acest scop, Insa cum am avut parte de eruptii in barbie si de-a lungul maxilarului, am luat masuri pentru a le stopa iar o alta proprietatate a acidului azelaic este cea antibacteriana, deci nu doar ca va ajuta la estomparea semnelor dar va si preveni aparitia altor cosuri. Momentan sunt in plin proces de introducere a cremei cu 1% retinol la o frecventa mai mare si incerc sa revin practic la rutinele de acum cativa ani atunci cand exista la noi si foloseam Retin-A. 1% retinol este comparabil ca efecte cu retinoizii, atat in cele bune cat si in cele mai putin bune asa ca am tot avut cosuri. In prezent situatia sta mult mai bine insa continui sa dau cu Skinoren pentru ca au ramas cicatrici dar si pentru a impiedica aparitia unor cosuri noi.

Din fericire, barbia si maxilarul sunt zone foarte putin sensibile fata de restul tenului si aplic un strat de Skinoren pe toata zona, fara sa fie cazul de iritatii descuamari sau mancarimi. Iar dupa ce-l aplic ii las timp vreo 5 minute pentru a fi absorbit complet inainte de a trece la pasul urmator.

Ingrediente: 15% acid azelaic / Benzoic acid (E 210), Carbomers, Disodium edetate, Lecithin, Polysorbate 80, Propylene glycol, Purified water, Sodium hydroxide, Triglycerides medium chain

Andalou Naturals Revitalize Serum Resveratrol Q10



Ca produs de hidratare a tenului dimineata am ales un ser Andalou Naturals. Imi place sa folosesc seruri dimineata pentru hidratarea tenului pentru ca au o textura mai usoara ca o crema si astfel nu incarc tenul prea rau, mai ales daca nu are nevoie de ceva mai emolient iar pe langa textura mai light, aduce si un aport bun de anti-oxidanti, ingrediente reparatoare si calmante. Serul asta face exact asta insa nu este la fel de light ca cel cu turmeric si vitamina C, tot de la Andalou, ci se simte usor mai vascos (desi am varianta noua, usor reformulata a lui care e mult mai apoasa) si in acelasi timp il si simt mai hidratant pe ten. Cel cu turmeric mi-a placut mult in perioada calda insa mi s-a parut prea putin pentru iarna iar Reviyalize Serum s-a dovedit a fi perfect. Se absoarbe rapid si nu lasa pelicula la suprafata pielii insa tenul se simte bine hidratat, plump.

Daca totusi se intampla sa simt nevoia de a mai aplica ceva, pentru ca sunt si unele zile in care serul pur si simplu nu este de ajuns, vin si cu Cerave PM Lotion dar in ultima vreme chiar nu am mai simtit nevoia de a mai aplica inca ceva.

Ingrediente (formula actuala, nu cea care corespunde produsului din poza): Aloe barbadensis leaf juice*, purified water (aqua), vaccinium macrocarpon (cranberry) fruit juice*, vegetable glycerin, cetyl alcohol, stearyl alcohol, olive squalene, fruit stem cells (malus domestica, solar vitis), and bioactive 8 berry complex*, helianthus annus (sunflower) seed oil*, resveratrol, ubiquinone (CoQ10), lecithin, tocopherol, panthenol, glyceryl stearate, sodium alginate, theobroma cacao (cocoa) seed butter*, allantoin, hydrolyzed myrtus communis (myrtle) leaf extract, lycium barbarum (goji) fruit extract, sodium hyaluronate, caprylyl/capryl glucoside, borago officinalis (borage) seed oil*, rosa canina (rosehip) fruit oil*, glyceryl laurate, linum usitatissimum (flax) seed oil*, oenothera biennis (evening primrose) oil*, amodimethicone, magnesium ascorbyl phosphate (vitamin C), riboflavin, xanthan gum, melatonin, camellia sinensis (white tea) leaf extract*†, laminaria digitata (kelp) extract, phenethyl alcohol, ethylhexylglycerin, raspberry isolates, vanilla isolates, citrus-aurantium dulcis (orange) peel oil*.

Cerave Eye Repair Cream / Ivatherm Ivapur No Imperfection



In ceea ce priveste zona ochilor, acesteia ii acord mereu o atentie sporita pentru ca pielea in aceasta zona este mult mai uscata comparativ cu tot restul fetei si comparativ cu pielea din jur asa ca trebuie sa folosesc in general o crema mai onctuoasa si mai emolienta pentru aceasta zona comparativ cu ce folosesc pe restul tenului. Momentan alternez intre doua creme usor asementoare.

Eye Repair Cream de la Cerave e de multe luni in rutina mea si ceea ce imi place este faptul ca desi nu este o textura foarte grasa, ci mai degraba una usor intre gel si crema, ca textura, reuseste sa hidrateze bine zona, destul cat sa arate bine si ca produsele de machiaj sa se aseze frumos peste. Am ales-o in primul rand pentru a aduce un aport de niacinamide, unul dintre ingredientele mele preferate, si in aceasta zona pentru ca toata pielea sa se bucure de acest ingredient. Nefiind o crema grasa, se absoarbe repede, nu lasa pelicula, nu lasa zona lucioasa insa mentine zona hidratata pana seara si aduce, pe langa niacinamide, si un aport de ceramide.

Ingrediente Cerave PM Lotion: Purified water, glycerin, caprylic/capric triglycerides, niacinamide, behentrimonium methosulfate and cetearyl alcohol, ceteareth-20, cetearyl alcohol, ceramide 3, ceramide 6-11, ceramide 1, phytosphingosine, hyaluronic acid, cholesterol, dimethicone, polyglyceryl-3 diisostearate, potassium phosphate, dipotassium phosphate, sodium lauroyl lactylate, disodium EDTA, methylparaben, propylparaben, carbomer, xanthan gum.

Va rog sa nu va speriati pentru ca ati vazut ca numele cremei Ivatherm este Ivapur No Inperfections. Ea este marketata ca fiind o crema impotriva imperfectiunilor insa unul dintre ingredientele cheie ale ei este tot niacinamidele care, desi este un ingredient minunat, nu exfoliaza tenul asa cum spune prospectul produsului si nu combate imperfectiunile in acest sens sau ca un antibacterian. Intr-adevar exista studii care atesta faptul ca o concentratie de 4% niacinamide aplicata de doua ori pe zi ajuta la calmarea si dezumflarea cosurilor. Are in schimb un sistem de dozare tare misto si o textura usoara, chiar de gel fluid, comparativ cu cea Cerave si imi usureaza foarte mult aplicarea. Practic pun direct aplicatorul in zona ochilor si apas tubul pentru a iesi produs pe care il distribui tot cu aplicatorul. Chiar daca este o crema atat de light si scriam mai sus ca de obicei aplic ceva mai emolient, am ales s-o folosesc mai des in ultima vreme, mai ales de cand folosesc corectorul Skin Food somon care este foarte emolient asa ca nu mai am nevoie si de ceva emolient sub el pentru ca oricum zona luceste dupa aplicarea corectorului (ceea ce nu am mai patit cu niciun alt produs asemanator, practic seara cand ma demachiam zona de sub era mereu complet mata comparativ cu restul fetei).

Ce as mai mentiona ar fi faptul ca orice crema de ochi as aplica, folosesc mereu inelarul pentru a o intinde in jurul ochilor si folosesc miscari cat mai blande astfel incat sa nu trag sau sa intind pielea. In general e important sa nu tragem sau s aintindem pielea pentru ca asta duce spre formarea ridurilor, dar cu atat mia mult in zona ochilor unde pielea este si mai senibila si mai subtire, sau a mea cel putin asa e.

Bioderma ABCDerm Solaire SPF50 / Bioderma Photoderm Max Creme SPF50



Ultimul pas in rutina de ingrijire a tenului dimineata este mereu crema cu protectie solara. Fie iarna, fie vara, protectia solara de cel putin SPF30 este unul dintre pasii cei mai importanti intr-o rutina de ingrijire pentru ca ea este intr-adevar o crema anti-aging protejand tenul de efectele daunatoare ale razelor UV. Adica riduri, pete, pierderea colagenului si a elastinei, toate acestea sunt efecte ale radiatilor solare. Si aici, dupa cum vedeti, alternez intre doua produse.

In primul rand este mentionata si ras-mentionata Bioderma ABCDerm Solaire SPF50, o crema cu protectie 100% minerala. In 2016 m-am hotarat sa revin la protectie solara preponderent minerala pentru ca este mai eficienta atunci cand tenul se confrunta cu pete solare, cum este in cazul meu. De fiecare data cand stiu ca ma voi machia aleg ABCDerm pentru ca este un primer excelent pentru machiaj tinand totul la locul lui pana la demachiere dar fiind o crema cu filtre minerale si protectie mare, lasa o pelicula albicioasa cam inestetica care cam trebuie camuflata cu machiaj. Vara, o port indiferent ca ies machiata sau nu din casa, insa iarna am zis ca merge sa mai fac si cate o pauza, mai ales ca aceasta crema tinde sa si usuce in timp tenul. Deci o voi aplica doar daca stiu ca ma voi machia in ziua respectiva, altfel prefer sa sar peste ea.

Ingrediente ABCDerm Solaire SPF50: CYCLOPENTASILOXANE, AQUA/WATER/EAU, ZINC OXIDE [NANO], TITANIUM DIOXIDE [NANO], CYCLOHEXASILOXANE, POLYGLYCERYL-3 POLYDIMETHYLSILOXYETHYL DIMETHICONE, BUTYLENE GLYCOL, DIMETHICONE, ETHYLHEXYL PALMITATE, GLYCERIN, PEG/PPG-18/18 DIMETHICONE, ALUMINA, DIMETHICONE/METHICONE COPOLYMER, SODIUM CHLORIDE, ECTOIN, STEARIC ACID, PENTYLENE GLYCOL, XANTHAN GUM. [BI 636]

Iar pentru zilele in care nu ma machiez, pentru a nu iesi cu o fata fantomatica pe strada, mai ales ca nici radiatiile nu sunt atat de intense ca vara, fac un compromis si aleg Photoderm Max Creme, o crema cu filtre chimice. Nu este matifianta ci chiar tinde sa luceasca putin, insa nu deranjant dar mai important de asta e faptul ca pe langa SPF-ul 50, are si o protectie UVA foarte buna, de 42, ceea ce mi s-a parut important avand in vedere petele mele. Totusi, nici pe aceasta nu-mi place s-o port in fiecare zi si uneori chiar ma bucur de o pauza pentru ca ochii mei sunt sensibili la filtrele chimice si mereu ajung sa-mi lacrimeze atunci cand crema ajunge prea aproape de mucoasa. Deci alternarea celor doua creme e cea mai buna solutie in aceste circumstante.


Ingrediente Photoderm Max Creme SPF50: AQUA/WATER/EAU, DICAPRYLYL CARBONATE, OCTOCRYLENE, METHYLENE BIS-BENZOTRIAZOLYL TETRAMETHYLBUTYLPHENOL [NANO], BUTYL METHOXYDIBENZOYLMETHANE, BIS-ETHYLHEXYLOXYPHENOL METHOXYPHENYL TRIAZINE, CYCLOPENTASILOXANE, C20-22 ALKYL PHOSPHATE, GLYCERYL STEARATE, PEG-100 STEARATE, ECTOIN, XYLITOL, RHAMNOSE, FRUCTOOLIGOSACCHARIDES, LAMINARIA OCHROLEUCA EXTRACT, C20-22 ALCOHOLS, DECYL GLUCOSIDE, CYCLOHEXASILOXANE, HYDROXYETHYL ACRYLATE/ SODIUM ACRYLOYLDIMETHYL TAURATE COPOLYMER, PENTYLENE GLYCOL, XANTHAN GUM, PROPYLENE GLYCOL, CITRIC ACID, CAPRYLIC/CAPRIC TRIGLYCERIDE, SODIUM HYDROXIDE, DISODIUM EDTA, PHENOXYETHANOL, CHLORPHENESIN. [BI543]


***

Cam acestea ar fi alegerile mele pentru o rutina in perioada rece a anului. Poate ati observat ca fata de alte dati, acum lipseste din rutina exfoliantul cu BHA la care am renuntat temporar pentru ca am niste planuri pe care vi le voi dezvalui putin mai incolo.

Julie

Skincare addict ♥ Lipstick lover ♥ Nail polish hoarder
Email me: sihayasworld(at)gmail(dot)com

5 comments:

  1. Eu nu folosesc atat de multe produse dimineata. Ma demachiez - este primul lucru pe care il fac cand ma dau jos din pat. APoi aplic un gel de curatare, crema cu factor de protectie si trec la machiaj. Cam atat! In fiecare dimineata! :)
    Ah si ma spal pe dinti...nu ma pot machia daca nu fac acest pas :)))))

    ReplyDelete
  2. 1. Uleiul Bioderma e si preferatul meu dimineata.. Trebuie numai sa vad in ce il pot muta, ca nu-mi vine sa tin butelca de 1l pe marginea chuvetei.
    2. Da, da.. deci nu sunt singura careia i se pare ca dischetele demachiante sunt .. kinda abrazive.
    3. pe SPF inca folosesc varianta AR de la Bioderma, pentur ca mie mi se pare si ca PhotodermMax imi usuca un pic tenul in timp.. cel putin in zona ochilor.
    4. Am reusit sa pun mana pe concealerul Skin Food. E absolut de vis <3

    ReplyDelete
  3. Buna! Eu mi-am cam "trezit"rozaceea la viata dupa vreo 4 ani in care nici nu am mai stiut de ea. Folosesc produse OK, fara iritanti majori (de fapt singurul iritant ar fi parfumul din produsele Ivatherm cu care eu ma inteleg foarte bine), am folosit fara probleme BHA, AHA si retinol insa acum chiar nu stiu unde am gresit. Obrajii ma ard rau de tot, mai ales cand pun spf chimic. si numai din astea am, din pacate. Nu ma inteleg cu ABC derm, ma face ingrozitor de alba la fata, trebuie sa pun mult fond de ten deasupra sau sa folosesc foarte putin produs, ceea ce diminiueaza considerabil protectia. Si cum a venit soarele nu pot iesi din casa fara... Folosesc produse calmante dar sincera sa fiu mi s-a facut frica sa mai pun retinol (AHA si BHA nu mai am, le-am terminat), o perioada voi sta sigur departe de el. Ai vreun sfat? Poate te-ai confruntat si tu cu ceva asemanator...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Buna! Scuza-ma pentru raspunsul asta extrem d eintarziat insa nu am prea avut timp s ama ocup de blog in ultima vreme si am uitat complet de comentariul tau. Am si eu perioade in care ma irit si atunci incerc sa stopez sau sa raresc aplicatia produsul/iungredientului vinovat. Daca in cazul tau retinolul a fost vinovatul, intai ar fi bine sa-l intrerupi pana se mai calmeaza tenul si apoi sa incerci sa-l reintroduci dar sa-l aplici ceva mai rar si mai vezi cum reactioneaza tenul, sau treci pe o concentratie mai mica (in cazul in care ai folosit ceva in genul 1%). O alta recomandare ar fi sa incerci un produs cu 10% niacinamide, fie Booster-ul Paula's Choice, fie pe cel de la The Ordinary. In procente de la 4% in sus, are proprietati anti-inflamatoare si mie mi-a calmat destul de mult rozaceea. Insa asta a fost dupa cateva luni de folosire deci trebuie sa ai rabdare. Sper ca te-a ajutat raspunsul meu, chiar si asa intarziat cum a fost.

      Delete
  4. Si mie au inceput sa-mi placa produsele de la Biodermaa. In prezent folosesc apa micelara pentru ten sensibil si imi place la nebunie. Curata usor, nu ma irita si inhiba aparitia altor imperfectiuni.

    ReplyDelete

Feel free to tell me your thoughts on the subject here. Did you like it? Did you hate it? I love feedback! :*

Instagram