GBISS: Sportul


RO: Dupa lupte seculare, m-am apucat de cel de-al treilea articol din seria "Getting back in shape" si asa cum ati dedus din titlu, azi vorbim despre sport, mai exact programele pe care le-am practicat eu in ultimul an.

Tot ce am facut, am facut acasa si am stiut din start ca vreau sa fac sport acasa. In tineretile mele eram mare amatoare a salilor de fitness insa acum simt ca nu ma mai reprezinta, nu ma motiveaza si prefer fie variante dinamice, fie relaxante. Dra chiar si asa, ma plictisesc destul de repede de programe de sport si de obicei imi trebuie ceva sa ma motiveze si imi place sa incerc diverse programe de sport.


Pentru ca eram varza la inceput, am luat frumos calendarul Blogilates pentru incepatori si m-am apucat de el. Cassey face programe frumoase, scurte si mi se pare ca imbina bine forta cu stretching-ul si echilibrul. Pe langa calendarul de incepatori, are cate un nou calendar de exercitii in fiecare luna, deci nu prea aveti sanse sa va plcitisiti, avand in vedere ca in permanenta apar videoclipuri noi de exercitii. Asadar, va recomand cu mare caldura canalul ei de Youtube unde veti gasit pe langa exercitii si retete sanatoase.

Mi-a placut si am facut exercitiile ei pentru ca-mi place Cassey, pentru ca are o personalitate "bright and bubbly". Nu m-am tinut de ele pentru ca nu-mi place sa nu stiu cate serii am de facut sau sa nu existe o numaratoare, uneori aveam impresia ca repet aceeasi miscare la nesfarsit.

***


Dupa ce am capatat putina putere si nu mai eram chiar leguma, m-am apucat si eu de 30 Day Shred al lui Jillian Michaels. Aceasta serie imbina serii de 3 minute forta (cu greutati), 2 de cardio si 1 de abdomene si mi-a placut ideea, plus ca vazusem rezultatele extraordinare pe care le-a avut Andreea cu acest program. Exista 3 niveluri de exercitii si ar trebui sa faceti fiecare nivel cam 10 zile dar nu e obligatoriu sa respectati asta. Am facut cele 10 zile cu nivelul 1 si rezultatele chiar s-au vazut dar cand am ajuns la nivelul 2 m-am oprit.

Mi-a placut programul pentru ca intr-adevar e eficient si nu-ti trebuie cine stie ce conditie fizica pentru a te apuca de el dar nu mi-a placut pentru ca la nivelul 2 erau exercitii care solicita prea mult genunchii si dupa exercitii aveam dureri de genunchi toata ziua, in conditiile in care sunt foarte atenta cum fac exercitiile si sa le execut corect. Nu am mai avut astfel de probleme cu un program de exercitii pana la 30 Day Shred si asta m-a facut sa renunt complet la Jillian Michaels si va sfatuiesc sa fiti atente la acest aspect pentru ca nu am fost singura care a avut aceste dureri de genunchi.

Pe de alta parte, o mare bila alba ar fi ca gasiti pe Youtube 30 Day Shred.

***


Ultimul program de exercitii despre care vreau sa va vorbesc azi este si cel caruia i-am ramas fidela: Focus T25 al lui Shaun T. Poate il stiti pe Shaun T datorita programului Insanity, un program intens care nu m-a atras dar atunci cand am vazut conceptul T25 mi-am zis ca trebuie sa-l incerc: programe de exercitii ce tin doar 25 minute. La fel ca in cazul Insanity, exista mai multe videoclipuri pentru grupe sau exercitii diferite si exista un calendar pe care sa-l urmati. De asemenea, exista si mai multe niveluri de exercitii: alfa, beta si gamma. Pana in ziua de azi eu nu am trecut mai departe de alfa insa va garantez ca sunt extrem de eficiente exercitiile daca le faceti la intensitatea si frecventa din fiecare videoclip. Dar exista si obisnuita tipa care are varianta mai usoara a exercitiului, asa ca daca simtiti ca nu mai puteti, nu va opriti, doar scadeti intensitatea si continuati iar acolo unde simtiti ca va tin muschii, reveniti.

Imi place ca videoclipurile tin doar 25 de minute dar rezultatele sunt excelente si nu am avut probleme cu incheieturile. Momentan nu am gasit ceva sa nu-mi placa si din acest motiv am ramas fidela exercitiilor.


***


Si nu in ultimul rand, cea mai mare schimbare pe care am facut-o: am inceput sa alerg. Antonia e vinovata de aceasta schimbare, pentru ca scrie cu asa o pasiune despre alergat incat am zis ca trebuie sa incerc si eu. Faptul ca am plecat in vacanta in Franta si nu aveam cum sa fac niciunul dintre exercitiile pe care le faceam in mod normal asa ca am inceput sa alerg. Mi-am facut un traseu de 4 km si m-am tinut de el timp de 2 saptamani. Cred ca si faptul ca imprejurimile erau de vis a contribuit la placerea de a alerga, printre vii, pe langa case cochete si gradini pline de flori. Intoarsa din vacanta am continuat sa alerg.

Va spuneam ca am inceput cu 4 km dar la inceput nu puteam alerga 500 m fara sa ma apuce gafaitul dar progresele au aparut repede iar la sfarsitul celor 2 saptamani puteam sa alerge acei 4 km aproape fara oprire, zic aproape pentru ca pantele mai abrupte imi cam dadeau de furca. Acum nu alerg cu mult mai mult, cam 5.5 km dar incerc sa alerg cam de 3 ori pe saptamana si alternez cu T25.

Foarte multi ani am refuzat vehement sa alerg de frica sa nu ma doara genunchii insa nu am avut nicio problema, ba chiar am observat ca durerile de genunchi au aparut tot mai rar. Pe langa asta, ca efecte pozitive as mentiona cresterea rezistentei, tonifierea unor zone pe care nu le lucram destul cu T25 Alfa si chiar tonifierea abdomenului. M-am intors din Franta cu un abdomen mult mai tonifiat in conditiile in care 2 saptamani nu am facut un abdomen, pentru ca nu aveam unde.

***

Cam asta a fost, sper ca va este de ajutor articolul si sper ca nu v-am plictisit. Am incercat sa nu ma lungesc  dar sa cuprind cat mai multe aspecte si daca aveti nedumeriri sau intrebari, nu ezitati sa le lasati intr-un comentariu. As mai avea cateva programe de exercitii despre care as putea sa va vorbesc, dar le las pentru o alta ocazie pentru ca nu am facut niciunul dintre ele in ultimul an.

Voi faceti sport acasa sau preferati sa mergeti la o sala de fitness? Si daca da, care sunt exercitiile sau programele voastre preferate?

Julie

Skincare addict ♥ Lipstick lover ♥ Nail polish hoarder
Email me: sihayasworld(at)gmail(dot)com

13 comments:

  1. Si ca sa continuam lantul influentei, tu m-ai determinat pe mine sa alerg. Imi place foarte mult cum arati si sper sa reusesc sa ma pun si eu la punct. Ma chinui cu T25 de mai mult de o saptamana deja, insa nu ma las pana nu voi face filmuletele cu Shaun, cap-coada. Acum mai apelez la Tania, ca simt ca o sa erup. :))

    Cassey e misto ptr incepatori, ma simteam super bine cand reuseam sa termin exericitiile si ea e foarte motivanta. Dar cand treci de un anumit nivel, trebuie sa faci MULTE filmulete sa simti ceva.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ce ma bucur ca te-am inspirat sa alergi si succes cu T25, keep going girl! Pup :*

      Delete
  2. Nu stiam de T25. O sa le caut si eu sa le incerc.
    Esti un exemplu de vointa si ambitie. Ai putea sa ii trimiti fotografii lui Shaun T sa le publice in video before/after ca am vazut ca sunt pe Youtube :)
    Nu ca inainte erai plinuta sau ceva de genul, dar acum arati wow, esti foarte skinny si rezultatele sunt foarte vizibile.
    Felicitari!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mersi :*, mi-a luat ceva pana sa ma ambitionez si o parte din ambitie a venit din astfel de postari, asta a fost motivul atunci cand m-am hotarat sa scriu articolele.

      Sa stii ca nu m-am gandit sa trimit poze before/after in primul rand pentru ca eu alternez programele si nu am facut programul lui Shaun T de la un capat la altul, dar mersi pentru sugestie.

      Pup :*

      Delete
  3. Mi-a mers la suflet articolul asta!! Chiar cred ca postarile de genul asta sunt motivationale si sanatoase :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ma bucur mult sa citesc asta, si eu cred acelasi lucru avand in vedere ca postari ca asta au contribuit la decizia mea de a ma pune pe treaba. Pup :*

      Delete
  4. T25 e foarte eficient si mai uman decat Insanity. Trebuie totusi facut cu masura si cu grija la accidentari si asta, ca am auzit de la mai multe cunostinte ca si-au cam paradit incheieturile urmandu-l cu religiozitate pe Shaun T. Si cand se defecteaza ceva la carcasa e tare aiurea si frustrant, eu chiar acum trec printr-o faza din asta si imi vine sa plang de ciuda ca am facut pe viteaza si am fortat peste ce puteam duce.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ouch! Din fericire sunt destul de atenta si nu fortez, prea mult, cu T25 si-l alternez, dar cred ca oricum trebuie sa ai grija orice sport ai practica. Vorba ta, e frustrant daca fortezi si apoi trebuie sa intrerupi exercitiile ca sa te recuperezi.

      Delete
  5. O sa descarc si eu T25, desi pe mine nu ma inspira niciun atrenor cum o face Jillian. Este singura care-a reusit sa ma faca sa am un program de exercitii regulat.
    Si ca tot veni vorba, insist ca nu cred ca sunt executate corect exercitiile de te dor genunchii. Adica eu am artrita ffs si tot nu am probleme de genul. Sau ar mai fi posibilitatea sa nu ai adidas.i de care trebuie. Eu am trecut prin mai multe modele de adidasi de cand fac si chiar se vede diferenta. Sau cine stie...
    Pups!

    ReplyDelete
  6. Exercițiile lui Shaun T sunt free pe Youtube sau poți să le accesezi doar plătind?
    Eu m-am apucat de o vreme de programele Joannei Soh: https://www.youtube.com/user/joannasohofficial. Sunt faine și la mine au dat rezultate până acum. Dar deja le fac de mai bine de o lună și aș vrea să mai schimb.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Programele lui Shaun T nu sunt free deci nu le gasesti pe Youtube :(, cred ca asta ar fi singurul dezavantaj. Am sa ma uit si eu sa vad ce programe are Joanna Soh, poate gasesc ceva interesant. :*

      Delete
    2. M-am uitat și pe site-ul unde se fac comenzile pentru Focus T25 și am văzut că expediază doar în SUA și Canada. Tu de unde ai achiziționat programul?

      Să îmi spui dacă îți place ceva de la Joanna. Are foarte multe clipuri si sunt interesante.

      Delete
    3. Incearca pe Amazon (EU) sau pe ebay.

      Delete

Feel free to tell me your thoughts on the subject here. Did you like it? Did you hate it? I love feedback! :*

Instagram