Vacanta la Paris - partea I



RO: M-am gandit sa scriu un articol mai diferit de aceasta data, care va cuprinde informatii utile daca planuiti sa va faceti vacanta in minunatul oras de pe malul Senei. Eu am sa-mi petrec cateva zile in Paris si de cand s-a definitivat plecarea eu mi-am inceput cautarile si am incercat sa plec cu cat mai multe informatii de aici pentru a nu ma pierde in detalii atunci cand ajung in Paris.


Primul lucru de luat in considerare este cum ajungeti acolo: cu avionul, cu masina poate. Cea mai comoda alegere este avionul dar acum intervine urmatoarea alegere: low-cost sau nu? In caz ca alegeti low-cost, eu am vazut bilete pe la 150 euro dar ce-i drept nu le-am cautat cu mult timp inainte de plecare. Dar toate cursele low-cost aterizeaza pe aeroportul Beauvais iar de acolo trebuie sa ajungeti in Paris.

Ca sa ajungeti din Beauvais in Paris aveti mai multe varinate:
  • transport cu shuttle de la aeroport pana in Paris - in jur de 50 de euro
  • taxi din Beauvais pana in Paris - mult probabil, nu m-am interesat
  • taxi pana in orasul Beauvais si de acolo trenul pana in Gara de Nord - 11 euro cursa, este pret standard si cam tot atat biletul de tren
  • shuttle pana in Beauvais si apoi trenul - transportul cu shuttle era parca 2 sau 3 euro/cursa
Daca preferati sa platiti ceva mai mult si sa nu va complicati puteti sa achizitionati bilete la Air France de exemplu. Am vazut ca in aceeasi perioada, biletul la Air france era cu 100 de euro mai scump decat cele la low cost dar aterizati direct in Paris pe Charles de Gaulle. Tarom au bilete mai scumpe (nicio surpriza aici, dar si pilotii sunt mai buni :D) dar si ei au zboruri directe. Iar de pe CDG sau Orly exista RER (tren) pana in Paris dar nu stiu cat va costa biletul.

Exista de asemenea si curse cu escala prin Austria sau Germania dar si drumul va dura mult cu aceasta varianta.

Voi sari peste partea de cazare, pentru ca nu am avut nevoie, nu m-am interesat absolut deloc.

TRANSPORTUL IN PARIS

Mijloacele de transport in comun din Paris sunt urmatoarele:
  • tramvai
  • autobuz 
  • RER (linii de tren pt navetisti, acopera Parisul cat si toata zona Ile-de-France)
  • metrou (spre deosebire de RER, liniile de metrou se opresc la marginile Parisului).
Biletele pe care le puttei achizitiona sunt de cel putin 2 tipuri:
  • bilete T+ ce pot fi folosite pe tramvai, autobuz, metrou si RER (doar in Paris)
  • bilete pt RER in caz ca va deplasati inafara Parisului (de exemplu daca vreti sa ajungeti la Versailles sau Dineyland) iar pentru trebuie sa precizati localitatea de plecare si destinatia. Aceste bilete pot si folosite si la metrou si pe ele sa va transferati mai apoi la RER pentru a ajunge la destinatie
sus: bilet RER pe traseul Paris-Noisy Le Grand / Noisy Le Grand-Paris
jos: biletul t+ pentru Paris

Biletele se pot achizitiona din orice statie de tramvai, RER sau metrou, direct din autobuz sau de la tonetele de ziare sau vanzatorii de tigari/tutun din oras. In caz ca luati din statii, sa stiti ca automatele accepta carduri sau monede, nu si bancnote (daca nu aveti monede sau card puteti cumpara de la un ghiseele de vanzare, "Vente"), iar daca luati bilet din autobuz, din nou va trebuie suma exacta.

Si acum o mica smecherie: am inteles (desi nu am si verificat) ca un bilet T+ cumparat la metrou/RER/automat va costa 1,7 euro si puteti sa schimbati magistralele de metrou sau sa va transferati de la metrou la RER pe acelasi bilet. In cazul autobuzelor sau tramvaielor, sunt valabile doar pe mijlcul de transport respectiv si nu puteti sa va transferati la metrou/RER pe aceeasi calatorie.

Daca luati bilete direct din autobuz, acestea nu sunt valabile decat pe autobuz sau tramvai, nu le puteti folosi si la metrou/RER si costa 1,9 euro, deci cu 20 de centi mai mult decat cele luate de la metrou/RER/automate.

Mult mai econimic este sa va cumparati un carnet cu 10 calatorii, costul unui astfel de carnet fiind de 12,7 euro/6 euro redus si astfel economisiti cativa euro. Eu de exemplu am cumparat 10 calatorii din care am mai ramas cu una singura dupa cele 4 zile pe care le-am petrecut in paris

Exista si abonamente valabile pe toate mijloacele de transport in comun (ce frumos! nu ca la noi) si se pot lua din statiile de metrou/RER/statii de tren din zona Ile de France, inclusiv cele din aeroporturi, dar inainte de asta trebuie sa stiti ca Parisul este impartit pe zone dpdv al transportului, cu cat vreti ca abonamentul sa fie valabil pe mai multe zone (in caz ca vreti sa ajungeti la Versaille sau Disneyland sau pur si simplu sunteti cazati intr-o zona nu tocmai centrala) cu atat acesta va costa mai mult.

Abonamentele sunt in felul urmator:
  • abonament pe o zi (Mobilis) - de la 6,1euro pana la 17,3 euro
  • saptamanal - intre 16 euro si 44 euro
  • Paris Visite - puteti opta pentru 1,2,3, sau 5 zile si exista varianta Paris Center si Paris+suburbs+airports (CDG sau Orly)
  • Navigo Decouverte (dar nu sunt sigura, Navigo normal nu merge decat pentru persoanele rezidente in Franta) - un card electronic ce necesita si o poza, costa 5 euro si se incarca cate o saptamana; valabil pana la 10 ani deci daca planuiti vizite viitoare in Paris il puteti pastra pentru data viitoare
metrou+RER in Paris

harta completa a liniilor RER

Pe fiecare peron este indicata magistrala metroului/trtenului care circula si am facut cateva poze pentru a va exemplifica pentru ca afisajul este diferit la metrou fata de RER.

metrou (unde sunt mai multe magistrale pe acelasi peron, vor fi mai multe randuri cu capatul liniei + durata la care vin primul si al doilea metrou ce circula pe magistrala respectiva

RER (de obicei aceeasi magistrala are mai multe capete de linie, se ilumineaza statiile corespunzatoare urmatorului tren care urmeaza sa ajunga in statie.

Mie mi s-a parut destul de usor sa ma descurc la metrou/RER, daca sunteti obisnuiti cu metroul din Bucuresti, in Paris e floare la ureche sa va orientati in Paris pentru ca peste tot este semnalizat, nu trebuie decat sa stiti unde vreti sa iesiti (desi in unele statii cum ar fi cea de la Arcul de trimf, veti gasi harti unde sunt trecute iesirile) sau ce magistrala, ce directie va intereseaza si nu va ramane decat sa va ghidati dupa semnele de sus.

ATRACTII TURISTICE

Dupa ce am studiat putin toate atractiile din Paris am ajuns la concluzia ca si daca as sta o saptamana probabil nu mi-ar ajunge timpul pentru a vizita tot ce vreau. Paris mi se pare o destinatie care te atrage, te prinde si apoi te face sa-ti doresti sa revii, macar inca o data.

Un detaliu de luat in considerare este urmatorul: daca esti cetateam UE si ai sub 26 beneficiezi de intrare gratuita la toate muzeele si atractiile turistice si nici nu trebuie sa stai la coada (!!!). Ce m-am ofticat aici, am ratat cu 1 an plecarea mea la Paris. Desi taxele nu sunt foarte mari, se aduna si cand vezi cat dai doar pe muzee, eu cel putin am fost purin socata cand am stat si am calculat. Cele mai scumpe atractii din Paris sunt tururile cu autobuzele prin Paris (26 euro) si intrarea la Muzeul cu figuri de ceara (22 euro).

Sa va arat ce mi-ar placea mie sa vizitez in Paris impreuna cu site-ul oficial al atractiei turistice si taxa de intrare:
Si inca o lista mai mica cu alte locuri pe care vreau sa le vad:
  • Cartierul Latin
  • Jardin de Tuilleries
  • Place de la Concorde si Obeliscul (I'm a sucker for Ancient Egypt)
  • Ile de la Cite
  • Catacombele (muahahaha)
  • Moscheea
  • Champs-Elysees (ofc!) cu marele Sephora ;;)
  • Galeriile Lafayette (ofc)
  • Place de la Bastille
  • Montmartre si Sacre-Coeur
  • La Defense (cartierul cu arhitectura moderna avand in centru Grande Arche si cu domul IMAX)
!!!!! O informatie importanta de care am uitat initial, noroc cu Milena ca mi-a adus aminte: toti cetatenii UE cu varsta intre 18 si 25 de ani (inclusiv 25) au intrarea gratuita cam la toate muzeele si nu trebuie sa stati la coada, trebuie doar sa aveti un pasaport/buletin cu care sa va dovediti varsta, s-ar putea sa mearga si cu carnetul de soferi sau carnetul/cardul de student dar nu sunt sigura ca este ok.!!!!

Nici nu sunt multe, nu-i asa? :)) Nu am ajuns sa le vad pe toate evident, deja imi facusem prioritatile pentru ca in 4 zile era imposibil sa vad atat dar am ajuns totusi sa vad: Notre Dame, Luvru, cartierul latin cu Panteonul, Arul de trimf, turnul Eiffel, Montmatre si Sacre-Coeur, Champs-Elysees, Muzeul de Stiinta, Galeriile lafayette, Place de la Concorde si Obeliscul

ABONAMENTE LA MUZEE

Daca sunteti ca mine si vreti sa vizitati cat mai multe, in loc de a va plimba pur si simplu, in functie de cat stati si cate vreti sa vedeti s-ar putea sa va fie mult mai avantajos sa procurati unul din cele doua abonamente la muzee:
  • Paris Museum Pass - este valabil pe 2, 4 sau 6 zile si ofera intrare la multe dintre atractiile populare din Paris, vine impreuna cu o mica harta unde sunt trecute atractiile, iar pe site-ul lor va puteti crea o lista cu locurile pe care vreti sa le vizitati si eventual s-o printati pentru a o avea la indemana odata ajunsi in Paris (mi-a placut ideea, mi-ar fi placut sa ti le arate si pe o harta pe care s-o printezi)
  • Paris Pass - tot pe 2,4 sau 6 zile dar pe langa intrarea la muzee ofera si transport gratuit nelimitat in Paris pe toate mijloacele de transport in comun iar lista muzeelor este ceva mai mare, dar este si ceva mai scump decat prima varianta
Ambele pot fi achizitionate si online, inainte de a veni in Paris, Paris Museum Pass il puteti lua si atunci cand ajungeti in Paris.

Cam atat pentru moment, as fi vrut sa fie un singur articol dar se pare ca sunt atatea de zis ca am sa-l impart in doua iar urmatoarea parte va veni in cateva zile cat mai probabil. Incet, incet revin pe blog, mai am alte cateva articole pregatite, tot legate de plecarea mea in vacanta dar si subiecte de frumusete. cum ar fi rutina mea actuala de ingrijire, review-uri pentru produsele Paula's Choice.

Vi se pare util ce am scris pana acum?

Julie

Skincare addict ♥ Lipstick lover ♥ Nail polish hoarder
Email me: sihayasworld(at)gmail(dot)com

13 comments:

  1. Ce a bucur ca ai scris articolul asta. Desi am fost in multe locuri, in Paris n-am ajuns si chiar adun info si vreau sa stiu cat mai multe pana atunci. iti dai seama ca astept cu interes si urmatoarele relatari si vreau info si despre ele, despre cum arata, cu se ingrijesc, cum se imbraca, despre magazine, all that stuff :D Pupici si ma bucur ca ai revenit :*

    ReplyDelete
  2. Uauu, ce articol folositor!! Bravo!:)

    ReplyDelete
  3. AI un premiu pe blogul meu:*
    http://dedeeasclothes.blogspot.ro/2012/07/liebster-blog-award.html

    ReplyDelete
  4. fain articolul! eu am fost de doua ori la Paris - o data vara si o data iarna si mai vreeeau! e superb orasul. cand am fost iarna am stat undeva la un hotel foarte aproape de Champs Elysees si mergeam mult pe jos, dar totusi mi-am facut abonament pe o saptamana - cred ca a fost in jur de 20 de euro si puteam lua orice mijloc de transport in comun. am fost la Versailles, la Disneyland si la aproape toate de pe lista ta. Eu iti recomand si Pompidou, e foarte frumos si interesant. Also, pentru Versailles vreau sa merg vara acolo, am fost iarna si era extrem de pustiu. Totusi am avut noroc ca aproape peste tot a fost gratuit - aveam in jur de 18 ani. Ah, da si turnul Montparnasse e foarte fain, au cel mai rapid lift sau ceva din Europa si poti admira orasul de la cald:D ca in varful Turnului Eiffel bate un vant de nu stiam cum sa cobor mai repede. Am mai vizitat si alte zone din Franta si pe locul 2 dupa Paris e Mont Saint Michel care e absolut spectaculos. Luna viitoare ma mut in Rennes, care e in vest si la 3 ore de Paris. Abia astept:X. of, scuze, dar amintirile frumoase m-au napadit citind articolul. pupici

    ReplyDelete
  5. Si poze??? Unde e partea romantica si fashion a Parisului? :( Off..

    ReplyDelete
  6. @Milena Ah, mersi de info apropo de abonament, eu m-am descurcat ok cu calatoriile. Da, am uitat complet de asta, toti cetatenii statelor din UE cu varsta sub 26 de ani au intrare gratuita aproape peste tot, eu din pacate am 26 deja impliniti :(. Si eu vreau tare mult sa ajung la Versailles vara, la Montparnasse n-am ajuns din pacate, dar le pastrez pentru urmatoarea vizita. Ce frumos ca te muti in Franta, si la 3 ore de Paris, succes si mersi comentariu, mi-a placut tare mult sa-l citesc. Pup :*

    ReplyDelete
  7. @Girl Pearl mersi, mi-am atins scopul atunci :) :*

    ReplyDelete
  8. @Macnetize daaa, o sa scriu si despre toate astea, trebuie sa-mi fac o lista sa nu uit ceva, eu ma bucur ca te-am regasit :) Pup :*

    ReplyDelete
  9. Buna Sihaya,
    Eu as adauga urmatoarele: daca vreti sa scapati de cersetorii de pe Champs-Elysees vorbiti cu ei in romana si NU INTREBATI niciodata parizienii unde se afla o strada, un obiectiv turistic, etc. M-am plimbat 2 ore prin Paris cautand biroul turistic oficial al orasului si am fost "indrumata" peste tot, mai putin pe strada respectiva. Am intrebat inclusiv receptioneri de hotel de 4 stele, intr-un final m-a ajutat o chinezoaica sa il gasesc.
    Papucii comozi si metroul m-au ajutat cel mai mult :) Mancarea la Planet Hollywood e foarte buna, iar orasul e superb, pacat de locuitorii lui atat de plini de ei.

    ReplyDelete
  10. @Corina Allan Buna Corina,

    Iti multumesc pentru comentariu :). Da, uite asta cu cersetorii n-o stiam si n-am incercat-o :)) dar asa cum zici si tu, am observat ca parizienii nu-si cunosc orasul, eu din fericire cautasem foarte multe informatii inainte de a pleca, iar acolo oricum am fost cu doua fete "born&bread" in Paris. Despre papuci urmeaza sa scriu in urmatorul articol, ma lungisem prea mult aici.

    ReplyDelete
  11. Articolul a picat la fix! Chiar la sfarsitul lunii mi-am rezervat 5 zile pt Paris impreuna cu prietenul meu. Habar n-aveam ca daca avem sub 26 ani putem vizita gratuit muzeele (Yupii!!!). Te rog spune-mi ceva de plimbarea pe Sena cu vaporasul si cartierul Montmartre :D
    Deasemenea as vrea sa-mi recomanzi un spa sau o alta idee cool/romantica de sarbatorire a unui an de relatie in stil parizian.
    Mersi tare!

    ReplyDelete
  12. Extrem de utila postarea! Bear HUG! :)

    Nu o sa ajung prea curand in Paris, insa toate informatiile si recomandarile sunt bine de retinut!

    Multumim pentru postare!;)

    ReplyDelete

Feel free to tell me your thoughts on the subject here. Did you like it? Did you hate it? I love feedback! :*

Instagram